Pregled bibliografske jedinice broj: 739978
Društvena odgovornost i društveni mediji: problematika prikaza sadržaja o poplavama u Slavoniji 2014. g.
Društvena odgovornost i društveni mediji: problematika prikaza sadržaja o poplavama u Slavoniji 2014. g. // Zbornik radova 6. Nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju - DOP / Matešić, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2014. str. 175-186 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 739978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost i društveni mediji: problematika
prikaza sadržaja o poplavama u Slavoniji 2014. g.
(Social Responsibility and Social Media: the
Problematics of Presenting the Contents about the
Floods of 2014 in the Croatian Region of Slavonia)
Autori
Kurečić, Petar ; Kraljević, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova 6. Nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju - DOP
/ Matešić, Mirjana - Zagreb : Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, 2014, 175-186
ISBN
978-953-98964-6-9
Skup
6. Nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju - DOP
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvena odgovornost ; društveni mediji ; društvene mreže ; krizna situacija ; poplave ; Slavonija
(social responsibility ; social media ; social networks ; crisis situation ; floods ; Slavonia)
Sažetak
Uloga društvenih medija u današnjem svijetu je velika. Informacije koje se prenose putem medija oblikuju javno mnijenje, pogotovo u kriznim situacijama. U jednoj takvoj situaciji koja je bila uzrokovana prirodnom katastrofom, nedavno se našla i Hrvatska, a posebno Slavonija. S obzirom na važnost uloge društvenih medija u kreiranju javnog mnijenja i s obzirom na ozbiljnost situacije, kao cilj smo postavili prikazati neizostavnu društvenu odgovornost medija u komunikaciji poplava i oblikovanju javnog mnijenja u navedenoj situaciji. Prirodna katastrofa koja se dogodila predstavlja veliki problem za Hrvatsku i izazov za odgovorne osobe koje trebaju javnosti objasniti moguće uzroke poplava i uvjeriti ih u nastalim okolnostima kako se situacija rješava. Naglasak smo stavili na društvene mreže budući da su upravo one društveni medij koji bilježi rast korisnika te su one bile jedan od glavnih medija putem kojih se javnost informirala. Kako bi dokazali njihovu društvenu odgovornost u komunikaciji te prirodne katastrofe koristili smo se analizom sadržaja društvenih mreža te komparacijom službenih profila na društvenim mrežama odgovornih osoba i profila, grupa i stranica koje je javnost pokrenula. Postavili smo si pitanje da li su odgovorni u državi društvene medije s naglaskom na društvene mreže koristili na društveno odgovoran način ili su se njima koristili kao sredstvom uvjeravanja kako bi uvjerili javnost da je sve pod kontrolom. Također, u radu smo prikazali pozitivne i negativne strane komunikacije u kriznim situacijama putem društvenih medija s naglaskom na društvene mreže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti