Pregled bibliografske jedinice broj: 738256
Načini očuvanja vokalnog zdravlja odgojno – obrazovnih djelatnika
Načini očuvanja vokalnog zdravlja odgojno – obrazovnih djelatnika // Zbornik radova s međunarodno-znanstvenog simpozija 14. Dani Mate Demarina. Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A., Braičić, Z. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 31-40 (demonstracija, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 738256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načini očuvanja vokalnog zdravlja odgojno – obrazovnih djelatnika
(The Means of Maintaining the Vocal Health in Educational Workers)
Autori
Blašković, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodno-znanstvenog simpozija 14. Dani Mate Demarina. Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A., Braičić, Z. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 31-40
ISBN
978-953-7210-4
Skup
Međunarodni znanstven-stručni simpozij 14. Dani Mate Demarina.Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vokalana higijena; vokalni problemi; prevencija; odgojno–obrazovni djelatnici
(educational workers; prevention; vocal hygiene; vocal problems)
Sažetak
Količina, učestalost i način uporabe glasa može uzrokovati pojavu problema s glasom odgojno – obrazovnih djelatnika. Pojava vokalnih problema ograničava njihovu vokalnu funkcionalnost što može rezultirati opadanjem efikasnosti u radu. Posljedica je to svakodnevne vokalne premorenosti radi puno uporabe glasa, nadglasavanja, nedovoljnog vremena za odmor i oporavak glasa. U stalnoj prisutnosti navedenih problema dolazi do funkcionalnog poremećaja glasa i do organskih promjena na glasnicama. Glas je bitno sredstvo izražavanja kako u govornom, konverzacijskom kontekstu, tako i u glazbenom, odnosno pjevačkom. Odgojno obrazovni djelatnici su oni koji najviše upotrebljavaju glas u oba konteksta. Upoznavanje vlastitog glasa, glasovnih mogućnosti i načine pravilnog korištenja i održavanja higijene glasa tijekom studija i rada, budućem odgojno – obrazovnom kadru daje mogućnost kvalitativnih i kvantitativnih posjedovanja vokalnih znanja i vještina. Mnoga istraživanja upozoravaju da odgojno – obrazovni djelatnici imaju velikih problema sa zdravljem glasa i da više od polovice tog kadra pati od raznih oboljenja glasnica. Načini prevencije su između ostalog, zdravi stil života, često odmaranje glasa i prakticiranje pravilno pjevanje. Razne studije pokazuju kako pjevačko treniranje glasova odraslih utječe na bolju govornu reprodukciju i vokalno zdravlje što nije slučaj kod neuvježbanih glasova. Učiteljski je fakultet odgovorna institucija koja osposobljava buduće odgojno - obrazovne djelatnike i trebala bi obrazovati studente o važnosti dobrog i zdravog glasa. Rad na odgoju glasa putem pjevanja osigurava budućim učiteljima i odgojiteljima pjevačka znanja umjetničkog karaktera, ali i omogućava jedan način očuvanja glasa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija