Pregled bibliografske jedinice broj: 737599
Što je opisno u opisima? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
Što je opisno u opisima? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) // Riječi filološki dani 10
Rijeka, Hrvatska, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 737599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je opisno u opisima? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
(What is descriptive in description? (Usage of adjectives in descriptive texts written by Croatian native speakers of early school age))
Autori
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Riječi filološki dani 10
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 27.11.2014. - 29.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski jezik; pridjevi; opisivanje; materinski jezik
(Croatian language; mother tongue; description; adjectives)
Sažetak
Istraživanja leksičke sastavnice usvajanja hrvatskoga jezika uglavnom su usmjerena na ranu dob (usvajanje prvih riječi, rječnički brzac) te pojedina specifična obilježja leksičkoga razvoja (novotvorenice, nestandardne riječi...), no sustavna opisa razvoja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika još uvijek nema. Pridjevi se u usvajanju hrvatskoga pojavljuju vrlo rano, prvi su pridjevi opisni, a uglavnom se usvajaju u antonimskim parovima (Cvikić i Kuvač, 2002). No, nepoznat je dalji tijek bogaćenja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika pridjevima. U ovome se radu na temelju proizvodnje opisivačkih tekstova istražuje uporaba pridjeva kod izvornih govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi. Računalnolingvističkom analizom sastavaka istražuju se kvanititativni podatci o uporabi pridjeva, dok se kvalitativna analiza građe temelji na opisu pridjeva u Marković (2010). Dobiveni se rezultati, između ostaloga, tumače i iz perspektive obrazovne lingvistike jer mogu poslužiti za postavljanje primjerenih jezičnih zahtjeva pred učenika, određivanje kriterija objektivnoga vrednovanja učenikovih jezičnih postignuća te kao pomoć u izradi dijagnostičkih i drugih testova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb