Pregled bibliografske jedinice broj: 737170
BAJKE U LEKTIRI ZA RAZREDNU NASTAVU
BAJKE U LEKTIRI ZA RAZREDNU NASTAVU // EDUvision 2014. »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Stanislav Jurjevčič, Mojca Orel (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 200-211 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 737170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
BAJKE U LEKTIRI ZA RAZREDNU NASTAVU
(FAIRY TALES IN READING MATERIALS FOR ELEMENTARY EDUCATION)
Autori
Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Dundović, Anamaria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EDUvision 2014. »Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
/ Stanislav Jurjevčič, Mojca Orel - Ljubljana : EDUvision, 2014, 200-211
ISBN
978-961-93662-3-3
Skup
EDUvision 2014.
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
bajka; lektira; razredna nastava; recepcija bajke
(fairy tales; home reading; elementary education; reception fairy tale)
Sažetak
Rad je usmjeren na proučavanje bajki u lektiri za razrednu nastavu u Republici Hrvatskoj. Analizira se zastupljenost ove književne vrste u razrednoj nastavi prema lektirnom popisu Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda, a posebice se ističu hrvatski pisci i osnovne karakteristike njihovih bajki. Potom se podastiru rezultati istraživanja recepcije bajki u razrednoj nastavi u kojem su sudjelovali učenici Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića u Senju i Područne škole Vjenceslava Novaka u Svetom Jurju (91 učenik: 23 učenika prvih razreda, 25 učenika drugih razreda, 18 učenika trećih razreda, 25 učenika četvrtih razreda), kojim se spoznalo da većina djece dolazi u školu posjedujući neka iskustva o bajkama, da u razrednoj nastavi pozitivno prihvaćaju bajke te da su im one jedna od omiljenijih književnih vrsta, ali i da se i interes za bajke gubi u skladu s odrastanjem tako da je u četvrtom razredu znatno slabijeg intenziteta. No, ostvarivanje stvaralačko-komunikacijskog odnosa učenika s bajkama može produljiti taj interes i pridonijeti razvijanju osjetljivosti učenika za jezik, vrednote govorenoga jezika i druge medije te aktivno obogatiti njihov rječnik i razviti estetske osjećaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija