Pregled bibliografske jedinice broj: 737165
KONKURENTNO VISOKO OBRAZOVANJE ZA SUVREMENO TRŽIŠTE RADA
KONKURENTNO VISOKO OBRAZOVANJE ZA SUVREMENO TRŽIŠTE RADA // EDASOL 2014 Economic Development and Stanndard of Living, The Book of Abstracts / Prof. dr ZORKA Grandov, Prof. dr SANEL Jakupović (ur.).
Banja Luka: Panevropski univerzitet Apeiron, 2014. str. 10-11 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 737165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONKURENTNO VISOKO OBRAZOVANJE ZA SUVREMENO TRŽIŠTE RADA
(COMPETITIVE HIGHER EDUCATION FOR MODERN LABOUR MARKET)
Autori
Hunjet, Anica ; Kozina, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
EDASOL 2014 Economic Development and Stanndard of Living, The Book of Abstracts
/ Prof. dr ZORKA Grandov, Prof. dr SANEL Jakupović - Banja Luka : Panevropski univerzitet Apeiron, 2014, 10-11
ISBN
978-99955-91-44-1
Skup
4th International Scientific Conference on economic development and standard of living “EDASOL 2014 - Economic development and Standard of living”
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 24.10.2014. - 25.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
visoko obrazovanje; kompetencije; tržište rada; konkurentnost; upravljanje znanjem
(Higher education; competencies; labour market; competitiveness; knowledge management)
Sažetak
Značajna uloga sustava visokog obrazovanja je produkcija znanstvenih kadrova koji će biti sposobni racionalnim povezivanjem i usklađivanjem ljudskih spoznaja unaprijediti znanstvenu djelatnost, odnosno doći do otkrića koja podižu kvalitetu življenja, a korisno se primjenjuju u funkciji gospodarskog razvoja. Ključna pretpostavka stvaranja društva znanja, ali i uspješne realizacije započetih reformi je razvoj informacijskog društva. Izgradnjom adekvatne informacijsko-komunikacijske infrastrukture i svrsishodnog korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) zacrtane ciljeve bit će moguće ostvariti. Informacija i znanje postali su vezani uz reformu sustava visokog obrazovanja, ali i cjelokupnog društva. U cilju provođenja reformi Bolonjskog procesa jedan od prioriteta su i ishodi učenja, a sve radi osiguravanja sustava kvalitete u visokom obrazovanju. Jedan od programa mobilnosti studenata je podprogram Erasmus. U reformi visokog obrazovanja vrlo je bitan hrvatski kvalifikacijski okvir koji jasno definira kompetencije pojedinaca, što će s druge strane osigurati lakšu zapošljivost. Pojedinci kroz sustav visokog obrazovanja stječu kvalitetan obrazovni, odnosno intelektualni kapital, temeljem kojeg se proizvode brojne ideje i inovacije. Kvaliteta obrazovnog sustava, definira se kao sustav koji generira znanja, vještine, kompetencije i saznanja koja utječu na poboljšanje životnog standarda te služe za uspostavu održivog rasta i razvoja cjelokupnog društva. Steći kvalitetna znanja znači biti konkurentan, a što postiže kontinuiranim ulaganjem u vlastito znanje i obrazovanje, kako bismo bili uspješniji, kvalitetniji i na kraju konkurentniji na tržištu rada. Republika Hrvatska mora biti usmjerena prema budućnosti te se u tom smislu treba stalno mijenjati i prilagođavati prema potrebama tržišta rada kako bi i sam sustav visokog obrazovanja ostao konkurentan i kako bi mogao odgovoriti na sve izazove moderne i užurbane globalizacije. U okviru istraživanja nastojalo se utvrditi kakve su spoznaje studenata o upravljanju znanjem u sustavu visokog obrazovanja te kako vrednuju znanja i vještine stečene tijekom studiranja na veleučilištu, poglavito u smislu kompetencija potrebnih za zapošljavanje i uspjeh na tržištu rada. Rezultati istraživanja će u konačnici ukazati na prednosti i nedostatke školovanja na veleučilištima te nositeljima hrvatske visokoobrazovne politike poslužiti kao podloga za moguće korektivne aktivnosti i kreiranje budućih strategija razvoja. Ovaj rad temelji se na analizi ankete provedene među studentima šest hrvatskih veleučilišta, čiji će rezultati biti prezentirani. U analizi prikupljenih podataka posebno mjesto zauzimaju različite statističke metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija