Pregled bibliografske jedinice broj: 737097
Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe
Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 214-214 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 737097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe
(Adolescents internalizing problems in context of socio demographic factors, victimisation and psychosocial adjustment)
Autori
Rajhvajn Bulat, Linda ; Sušac, Nika ; Ajduković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 214-214
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
adolescenti; internalizirani problemi; školski uspjeh; viktimizacija u obitelji; rizična ponašanja; odnosi s vršnjacima
(adolescents; internalizing problems; school achievement; family victimisation; risk behaviours; peer relations)
Sažetak
Internalizirani problemi u adolescenciji često ostaju nezamijećeni i u sjeni eksternaliziranih problema, koji predstavljaju više poteškoća za osobe bliske adolescentu. Međutim, istraživanja su pokazala kako pojava internaliziranih problema u adolescenciji može ostaviti dugoročne posljedice na sveukupno funkcioniranje i mentalno zdravlje pojedinca. Stoga je cilj ovog rada ispitati razlike u internaliziranim problemima adolescenata s obzirom na različite sociodemografske čimbenike te istražiti kako različite obiteljske, školske, vršnjačke i psihosocijalne varijable objašnjavaju internalizirane probleme djece i mladih. Podaci su prikupljeni u sklopu nastavka FP7 projekta BECAN - Epidemiološko istraživanje zlostavljanja i zanemarivanja djece, provedenog 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku. Ovdje će biti prikazan dio rezultata drugog vala istraživanja. Rezultati su dobiveni na uzorku od 2121 sudionika (54, 3% djevojaka), učenika sedmog razreda osnovne škole (45, 8%) te drugog (16, 1%) i četvrtog (38, 1%) razreda srednje škole. Dob učenika kretala se od 12 do 19 godina (M=15, 56, SD=2, 304). Korišteni instrumentarij uključivao je Sociodemografska i opća pitanja, Upitnik samoprocjene ponašanja mladih (Achenbach, 1991), Modificirani upitnik za procjenu incidencije i prevalencije zlostavljanja i zanemarivanja djece (ISPCAN i UNICEF), Modificirani Upitnik samoiskaza rizičnog i delinkventnog ponašanja (Ajduković, Ručević i Šincek, 2007), te niz pitanja vezanih uz vršnjačko nasilje i zlostavljanje, odnose s vršnjacima i druge socijalne odnose, konstruiranih za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako više internaliziranih problema imaju djevojke, učenici drugih razreda srednjih škola te adolescenti koji materijalni status svoje obitelji procjenjuju lošijim. Također, više simptoma anksioznosti/depresivnosti imaju gimnazijalci (u odnosu na srednjoškolce iz strukovnih škola), kao i djeca roditelja koji nisu u braku te čiji majka i/ili otac imaju viši stupanj obrazovanja. Što se tiče rezultata hijerarhijske regresijske analize, odabrane varijable objašnjavaju preko 40% varijance internaliziranih problema te će se u izlaganju razmatrati doprinos pojedinih prediktora značajnih za razumijevanje internaliziranih problema adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Ajduković, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb