Pregled bibliografske jedinice broj: 736615
Poduzetničko obrazovanje temeljeno na društvenoj odgovornosti
Poduzetničko obrazovanje temeljeno na društvenoj odgovornosti // Učenje za poduzetništvo, 3 (2013), 1; 61-81 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 736615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetničko obrazovanje temeljeno na društvenoj odgovornosti
(Entrepreneurial education with social responsibility)
Autori
Hunjet, Anica ; Kozina Goran
Izvornik
Učenje za poduzetništvo (1848-1264) 3
(2013), 1;
61-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interdisciplinarnost; poduzetničko obrazovanje; etika u poslovanju; društvena odgovornost
(interdisciplinary; entrepreneurship education; business ethics; social responsibility)
Sažetak
Procesi globalizacije unose velike promjene u sve segmente suvremenog društva i postojanja čovjeka, pa tako i u visoko obrazovanje. Društvena odgovornost u posljednje vrijeme pojavljuje se kao značajan element održivog razvoja i društvenog napretka. Visoka učilišta kroz nastavne i istraživačke aktivnosti, odgovorna su za stvaranje i primjenu znanja, da bude u skladu sa sadašnjim i budućim potrebama i zahtjevima društva, a u svrhu priprema za tržište rada i društvenog razvoja zajednice. Suradnja studenata sa društvenom zajednicom, razvijanjem osjećaja za društvenu odgovornost, kreiranjem bolje budućnosti. Društvena odgovornost studenta proizlazi iz društveno odgovornog visokog učilišta. 21. stoljeće je vrijeme promjena, nesigurnosti i kompleksnosti, predstavlja izazov visokim učilištima zadovoljavanjem zahtjevima pojedinaca i društva, stvaranjem obrazovnih programa koji će doprinijeti društvenim vrijednostima regionalnih i globalnih okruženja. Kroz obrazovanje visoka učilišta usmjeravaju na povezanost interdisciplinarnih aktivnosti razvojem svijesti o društvenoj odgovornosti studenata koju će nositi tijekom cijelog života. Konkurentska prednost gospodarstva temelji se na razvoju poduzetništva. U skladu s tim razvoj obrazovanja za poduzetništvo temelji se na potrebnim poduzetničkim kompetencijama na svim razinama obrazovanja. Znanja predstavljaju poznavanje informacija, dok su vještine sposobnosti pojedinca u primjeni stečenih znanja kod konkretnih situacija. Poduzetnička znanja koja studenti stječu na visokim učilištima trebaju biti na teorijskoj razini, ali primjenljiva za inoviranje i stvaranje novih poslovnih procesa u poslovnom svijetu. Osnovni ciljevi poduzetničkog obrazovanja su usvajanje znanja o poduzetništvu, razvijanje kompetencija za stvaranje prilika, unošenje promjena u uvjetima složenosti te poticanje poduzetničkog ponašanja. Očekivani ishod poduzetničkih programa je razvijanje poduzetničkih kompetencija za povećanje šanse mladim ljudima za zapošljavanje. U cilju definiranih ishoda učenja, povećanja zapošljivosti studenata te stvaranja okruženja za učenje za poticanje kreativnosti, inovacija i poduzetničkih kompetencija. Cilj ovog rada je objasniti ulogu poduzetničkog obrazovanja u stvaranju interdisciplinarnog visokog učilišta, koje će biti u stanju rješavati probleme okoline u kojoj djeluje, razvijati društvo temeljeno na znanju, stvaranjem kompetentnih stručnjaka, zapošljivih na tržištu rada. U anketi studenata vidljiv je rastući interes za poduzetničkim obrazovanjem sa društvenom odgovornošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija