Pregled bibliografske jedinice broj: 736045
Razina jezične kompetencije akademski obrazovane populacije u Republici Hrvatskoj
Razina jezične kompetencije akademski obrazovane populacije u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 9 – Riječki filološki dani / Stolac, Diana (ur.).
Rijeka: Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2014. str. 623-639 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 736045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina jezične kompetencije akademski obrazovane populacije u Republici Hrvatskoj
(Levels of Language Competence of Academically Educated Population in Croatia)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Nađ, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 9 – Riječki filološki dani
/ Stolac, Diana - Rijeka : Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2014, 623-639
ISBN
978-953-7975-04-3
Skup
Riječki filološki dani
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.11.2012. - 24.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lingvistička i komunikacijska kompetencija; akademski obrazovani građani; jezična odstupanja
(linguistic and communicative competence; academically educated citizens; language mistake)
Sažetak
Istraživanje u ovome radu bilo je usmjereno na ispitivanje stupnja jezične kompetencije akademski obrazovanih građana Republike Hrvatske. Bilo je provedeno pisanim, elektroničkim putem, s pomoću ankete oblikovane u jezični test u kojemu se ispitivalo teorijsko jezično znanje te primjena pravopisne, gramatičke, leksičke i stilističke norme. Uzorak je činilo 119 visokoobrazovanih građana različite dobi, mjesta stanovanja i fakultetskoga obrazovanja. Prosječna rješivost testa bila je 65%. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici često ne primjećuju jezična odstupanja, naročito u području gramatike i pravopisa hrvatskoga jezika. U skladu s takvim rezultatima naglašava se potreba uvođenja obveznoga kolegija materinskoga jezika u visokoobrazovne ustanove kako bi studenti nadopunjavali stečeno jezično znanje i nakon završenoga srednjoškolskog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija