Pregled bibliografske jedinice broj: 735547
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja // e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. (ur.).
Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014. str. 33-34 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 735547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja
Autori
Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
E-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
/ Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. - Osijek : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014, 33-34
ISBN
978-953-314-075-9
Skup
V. Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.11.2014. - 29.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
idealni učitelji; nasilje u školi; metodička uspješnost
(/)
Sažetak
Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takvog ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, u odnosu na njihovu suprotnost, tj. obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili tri kvalitetna, uspješna odnosno po osobnom sudu idealna učitelja/ice koje su imali tijekom dosadašnjeg obrazovanja, te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpuni izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek