Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 735547

Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja


Rački, Željko; Sablić, Marija; Sekol, Ivana
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja // e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. (ur.).
Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014. str. 33-34 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 735547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja

Autori
Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
E-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. - Osijek : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014, 33-34

ISBN
978-953-314-075-9

Skup
V. Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.11.2014. - 29.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
idealni učitelji; nasilje u školi; metodička uspješnost
(/)

Sažetak
Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takvog ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, u odnosu na njihovu suprotnost, tj. obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili tri kvalitetna, uspješna odnosno po osobnom sudu idealna učitelja/ice koje su imali tijekom dosadašnjeg obrazovanja, te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpuni izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (autor)

Avatar Url Ivana Sekol (autor)

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko; Sablić, Marija; Sekol, Ivana
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja // e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. (ur.).
Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014. str. 33-34 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rački, Ž., Sablić, M. & Sekol, I. (2014) Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja. U: Babić Čikeš, A., Krupić, D. & Šincek, D. (ur.)e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Sabli\'{c}, Marija and Sekol, Ivana}, year = {2014}, pages = {33-34}, keywords = {idealni u\v{c}itelji, nasilje u \v{s}koli, metodi\v{c}ka uspje\v{s}nost}, isbn = {978-953-314-075-9}, title = {Izostanak nasilnih i zlostavlja\v{c}kih definiraju\'{c}ih obilje\v{z}ja u opisima kvalitetnih, uspje\v{s}nih i idealnih u\v{c}itelja}, keyword = {idealni u\v{c}itelji, nasilje u \v{s}koli, metodi\v{c}ka uspje\v{s}nost}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Sabli\'{c}, Marija and Sekol, Ivana}, year = {2014}, pages = {33-34}, keywords = {/}, isbn = {978-953-314-075-9}, title = {/}, keyword = {/}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font