Pregled bibliografske jedinice broj: 734570
Pristup poučavanju, stil upravljanja studijskom grupom i radne vrijednosti sveučilišnih nastavnika psihologije
Pristup poučavanju, stil upravljanja studijskom grupom i radne vrijednosti sveučilišnih nastavnika psihologije, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 734570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup poučavanju, stil upravljanja studijskom grupom i radne vrijednosti sveučilišnih nastavnika psihologije
(Approaches to teaching, instructional management style and work values of university psychology teachers)
Autori
Anđelković, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
30.09
Godina
2014
Stranica
69
Mentor
Rončević Zubković, Barbara
Ključne riječi
pristup poučavanja; stil upravljanja nastavnim procesom; radne vrijednosti; sociodemografske karakteristike; visokoškolsko obrazovanje
(approaches to teaching; instructional management style; work values; socio-demographic characteristics; university education)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati odnos pristupa poučavanju, operacionaliziranog kao studentu–usmjeren pristup poučavanja i nastavniku–usmjeren pristup, stila upravljanja nastavnim procesom operacionaliziranog kao intervenirajući stil upravljanja, i radnih vrijednosti operacionaliziranih skalama intrinzičnih i ekstrinzičnih vrijednosti. Također, cilj je bio provjeriti odnos navedenih varijabli sa sociodemografskim karakteristikama poput spola, dobi, radnog staža, nastavnog zvanja i pohađanja dodatnih pedagoških edukacija, i kontekstualnim odrednicama veličine studijske grupe i uloge asistenta ili nosioca kolegija. Istraživanje je provedeno na uzorku od 74 sveučilišnih nastavnici psihologije (M=12, Ž=62), zaposlenih na Odsjecima za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, Osijeku i Zagrebu te Odjelima za psihologiju Hrvatskih Studija i Sveučilišta u Zadru. Rezultati istraživanja pokazuju da oni nastavnici koji iskazuju više studentu–usmjeren pristup poučavanju iskazuju manje intervenirajući stil upravljanja nastavnim procesom. Intrinzične vrijednosti predviđaju više studentu–usmjeren pristup poučavanju i manje intervenirajući stil upravljanja, dok ekstrinzične vrijednosti predviđaju više nastavniku–usmjeren pristup poučavanju. Sveučilišni nastavnici, u odnosu na nastavnice, izražavaju više intervenirajući stil upravljanja. Kronološka dob i nastavno zvanje negativno su povezani s nastavniku–usmjerenim pristupom poučavanja, pri čemu stariji nastavnici i redoviti profesori iskazuju najmanje nastavniku–usmjeren pristup. Sukladno tome, nastavniku–usmjeren pristup poučavanju je izraženiji kod nastavnika koji su asistenti na kolegiju nego kod onih koji su nosioci kolegija. Nastavniku-usmjeren pristup poučavanju izraženiji je i kod nastavnika koji nisu pohađali dodatne pedagoške edukacije. Dobiveni rezultati predstavljaju radni okvir i podlogu za daljnja istraživanja opisanih konstrukata koja je potrebno provesti kako bi se detaljnije provjerila priroda utvrđenih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija