Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 734371

Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha


Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha // Jahr - European journal of bioethics, 4 (2014), 8; 681-694 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 734371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha
(Contemporariness of Ivan Illich's Theory of Education)

Autori
Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko

Izvornik
Jahr - European journal of bioethics (1847-6376) 4 (2014), 8; 681-694

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
epimetejska pedagogija ; kritička pedagogija ; demonopolizacija ; kontrolirano učenje ; škola ; umreženo društvo
(Epimetheus pedagogy ; critical pedagogy ; demonopolisation ; controlled learning ;)

Sažetak
U radu se razmatra suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha. Polazeći od teze sapere aude Ivan Illich kritički razmatra školski sustav otkrivajući inverzije u zadovoljavanju obrazovnih potreba učenika. Za razliku od škola u kojima je nastava socijalno kontrolirano učenje i život, Ilich se zalaže za demonopolizaciju škola, odnosno druge obrazovne aktivnosti koje učenike neće uokvirivati u razrede , programe , klupe i druge društveno prihvatljive okvire. Illich je preteča virtualne nastave, interneta, wikipedije i mnogih drugih oblika suvremenog obrazovanja koja postoje u prirodnoj i društvenoj čovjekovoj sredini. Mnogi sljedbenici ali i kritičari Ivana Illicha ističu da su njegovi radovi intelektualni testament u kojem je ostavljena drugačija analitička perspektiva modernih institucija. Njegova borba za individuu i kreiranje drugačijih pristupa obrazovanju određena je epimetejskom pedagogijom jer je nastojao stvoriti uvjete koji će promovirati socijalnu pravdu i demokratsko društvo, kao i obrazovanje svima „po mjeri“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sofija Vrcelj (autor)

Avatar Url Marko Mušanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrcelj, Sofija; Mušanović, Marko
Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha // Jahr - European journal of bioethics, 4 (2014), 8; 681-694 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vrcelj, S. & Mušanović, M. (2014) Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha. Jahr - European journal of bioethics, 4 (8), 681-694.
@article{article, author = {Vrcelj, Sofija and Mu\v{s}anovi\'{c}, Marko}, year = {2014}, pages = {681-694}, keywords = {epimetejska pedagogija, kriti\v{c}ka pedagogija, demonopolizacija, kontrolirano u\v{c}enje, \v{s}kola, umre\v{z}eno dru\v{s}tvo}, journal = {Jahr - European journal of bioethics}, volume = {4}, number = {8}, issn = {1847-6376}, title = {Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha}, keyword = {epimetejska pedagogija, kriti\v{c}ka pedagogija, demonopolizacija, kontrolirano u\v{c}enje, \v{s}kola, umre\v{z}eno dru\v{s}tvo} }
@article{article, author = {Vrcelj, Sofija and Mu\v{s}anovi\'{c}, Marko}, year = {2014}, pages = {681-694}, keywords = {Epimetheus pedagogy, critical pedagogy, demonopolisation, controlled learning, }, journal = {Jahr - European journal of bioethics}, volume = {4}, number = {8}, issn = {1847-6376}, title = {Contemporariness of Ivan Illich's Theory of Education}, keyword = {Epimetheus pedagogy, critical pedagogy, demonopolisation, controlled learning, } }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font