Pregled bibliografske jedinice broj: 734286
Prilagođavanje programske potpore za učenje djeci s teškoćama u razvoju
Prilagođavanje programske potpore za učenje djeci s teškoćama u razvoju, 2011., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Vatraždin
CROSBI ID: 734286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagođavanje programske potpore za učenje djeci s teškoćama u razvoju
(Adapting Educational Software for Children with Disabilities)
Autori
Mezak, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike Varaždin
Mjesto
Vatraždin
Datum
14.10
Godina
2011
Stranica
113
Mentor
Hutinski, Željko
Neposredni voditelj
Kermek, Dragutin
Ključne riječi
individualzirane metode učenja; model domene; model korisnika; model prilagodljivosti; prilagodljivi hipermedijski sustavi; programska potpora za učenje; učenici s teškoćama u razvoju
(individual learning methods; domain model; user model; adaptatation model; adaptive hypermedia systems; educational software; students with disabilities)
Sažetak
Obrazovanje u multimedijskom okruženju umjesto tradicionalnih metoda učenja i poučavanja sve više koristi individualizirane metode, koje su unaprijeđene uvođenjem informacijskih i komunikacijkih tehnologija u proces učenja. Interaktivnost, kao najvažniji element prilagodljivih hipermedijskih programa za učenje pruža efektivnu navigaciju kroz prezentirano nastavno gradivo. Takva je navigacija usklađena s potrebama i interesima korisnika, kao i s pedagoškim ciljevima hipermedijske aplikacije. Kroz izradu ove disertacije istražena je mogućnost prilagodbe hipermedijske programske potpore za učenje dijelova predmeta Priroda i društvo u nižim razredima osnovne škole, prilagođena učenicima s teškoćama u razvoju, posebno učenicima s motoričkim oštećenjima, te prezentirana u osnovnim školama Primorsko- goranske županije. Prvi dio rada obuhvaća pregled metoda poučavanja i primjene informacijske tehnologije u obrazovanju. Drugi dio rada predstavlja osvrt na obrazovanje osoba s posebnim potrebama i specifičnosti u korištenju informacijske tehnologije. U trećem dijelu opisan je razvijeni model prilagodljivog hipermedijskog sustava te načini primjene i vrednovanja ovog sustava, koji se može dalje korigirati i nadograđivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin