Pregled bibliografske jedinice broj: 734248
Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju
Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 149-167 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 734248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju
(Assessment of the risk and protective factors for internalized problems in school settings)
Autori
Maglica, Toni ; Jerković, Dijana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 3;
149-167
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Epidemiologija ; rizični čimbenici ; zaštitni čimbenici.
(Epidemiology ; risk factors ; protective factors)
Sažetak
Škola uz obitelj ima ključnu ulogu u razvoju djeteta te je upravo školsko okruženje jedno od ključnih socijalizacijskih okruženja. U školskom okruženju djeca manifestiraju naučeno u svojem primarnom obiteljskom okruženju. U tom testiranju vlastitih snaga, ali i slabosti, školsko okruženje postaje mjesto na kojem se prvi put mogu manifestirati određene poteškoće u ponašanju. Kad je riječ o internaliziranim poremećajima u ponašanju, možemo kazati kako se oni teže uočavaju, teže su dostupni opažanju okoline i u školskom okruženju bivaju često puta zanemareni, a zbog svoje složenosti i kasne detekcije mogu prerasti u ponašanja koja su iznimno opasna za pojedinca i za njegovu okolinu. Ovim radom želi se doprinijeti dodatnom pojašnjavanju ove problematike, i to opisom samog fenomena kao i predstavljanjem postojećih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj, uz svijest kako je riječ o metodološki neujednačenim istraživanjima i kako je za implementaciju preventivnih programa potrebna studija epidemioloških pokazatelja. Obrazložit će se zbog čega je uopće važno školsko okruženje i koji su to internalizirani poremećaji u ponašanju posebno prisutni kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti