Pregled bibliografske jedinice broj: 733335
Formule uvjeravanja
Formule uvjeravanja // JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku / Rišner, Vlasta (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada d. o. o. - Filozofski fakultet u Osijeku, 2015. str. 73-90 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 733335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formule uvjeravanja
(Language strategyes for assurances)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku
/ Rišner, Vlasta - Zagreb : Osijek : Hrvatska sveučilišna naklada d. o. o. - Filozofski fakultet u Osijeku, 2015, 73-90
ISBN
978-953-169-321-9
Skup
Znanstveni skup Jezik medija nekada i sada
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reklama ; govorni čin ; uvjeravanje ; jezične strategije
(advertising ; speech act ; assurances ; language strategy)
Sažetak
U radu se govori o formulama koje se rabe u reklamnome diskursu za uvjeravanje, obrascima kojima se skreće pozornost i primatelja poruke navodi da povjeruje u vrijednosti proizvoda ili usluga, da osjeti potrebu za time te da konačno postane kupac. U pregledu jezičnoga djelovanje usmjerit ćemo se govornim činovima te proći kroz niz govornih činova koji obilježavaju našu komunikaciju ne bismo li vidjeli koji se od njih rabe u reklamama u uvjeravanju primatelja poruka te sudjeluju u oblikovanju formula uvjeravanja. Uz utvrđivanje korištenih govornih činova (npr. informacija, konstatacija, tvrdnja, objašnjenje, ponuda, savjet, animiranje, ohrabrivanje, pouka, uputa, kompliment, čestitka, odobravanje, prijedlog, jamstvo...) vezat ćemo jezična sredstva kojima se postižu postavljeni komunikacijski ciljevi. Zadržat ćemo se samo na strani tvorca poruke, a reakciju primatelja možemo eventualno pretpostaviti. Raspravljamo i dvojbu do koje se nužno dolazi nakon provedene analize – jesu li to formule uvjeravanja ili formule nagovaranja. Korpus za analizu čine suvremene reklame, dopunjene korpusom reklama iz riječkoga tiska 19. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je rezultat istraživanja na znanstvenom projektu MZOS-a br. 009-2263053-0916 i potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2263053-0916 - Povijest hrvatske sintakse (Stolac, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
13.04.1.2.03
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Stolac
(autor)