Pregled bibliografske jedinice broj: 732476
Čitalačke navike učenika i studenata u službi razvoja društvenoga i kulturnoga aktivizma i tolerancije
Čitalačke navike učenika i studenata u službi razvoja društvenoga i kulturnoga aktivizma i tolerancije, 2014. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 732476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitalačke navike učenika i studenata u službi razvoja društvenoga i kulturnoga aktivizma i tolerancije
(Reading habits of students in the development of social and cultural activism and tolerance)
Autori
Kurtović, Ileana ; Mesić, Jagoda
Izvornik
Www.unizg.hr/rektorova/upload/konacna_verzija.docx
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2014
Ključne riječi
manjine ; narodna knjižnica ; učenici ; studenti ; tolerancija
(minorities ; public library ; students ; adolescents ; tolerance)
Sažetak
U radu se analizira međuodnos uloge čitalačkih navika učenika i studenata u razvijanju društvenog i kulturnog aktivizma. Odnos se analizira s obzirom na usluge i aktivnosti u kojima učenici sudjeluju kroz narodne knjižnice, ali i izvan njih. Odgovori na pitanja prikupljeni su anketom u kojoj je sudjelovalo sveukupno 200 ispitanika, učenika studentskih i učeničkih domova u Zagrebu. Anketom se analizira povezanost tolerancije i sudjelovanja u humanitarnim aktivnostima s načitanošću ispitanika. Također analizira se informiranost o knjižničnim programima te sudjelovanje u istima. Zaključuje se kako narodne knjižnice trebaju biti povezanije sa članovima zajednice. Narodne knjižnice u skladu sa IFLAI-inim i Unescovim Manifestom za narodne knjižnice trebaju raditi na povećanju čitanosti, prikupljanju literature namijenjene svim društvenim manjinama. Obrazovaniji i čitaniji pojedinci tolerantniji su te u skladu s tim podatkom treba razvijati daljnje knjižnične usluge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Jagoda Mesić
(autor)