Pregled bibliografske jedinice broj: 730163
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta? // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 149-160 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 730163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba
i
prava djeteta?
(What the question of the relationship between
children's needs and children's rights means for
pedagogy)
Autori
Polić, Petra
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1-2;
149-160
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
potrebe djece ; prava djece ; odnos zaštite i participacije ; djetinjstvo ; pedagogija djetinjstva ; pedagogijski pristup
(children's needs ; children's rights ; the relationship between protection and participation ; childhood ; pedagogy of childhood ; pedagogical perspective)
Sažetak
U fokusu je rada odnos između potreba i prava djece iz pedagogijske perspektive. Cilj je razmotriti u čemu se sastoji pedagogijski pristup i koji su razlozi za njegovim promišljanjem. Polazi se od dvaju diskursa o djeci koji predstavljaju različite pristupe razumijevanju „djetetove dobrobiti” i „najboljeg interesa djeteta”, to su diskurs potreba i diskurs prava, a prepoznaju se u suvremenim znanstvenim pristupima psihologije i sociologije djetinjstva. Osnovna je ideja rada da je odnos potreba i prava (pasivnosti i aktivnosti, zaštite i participacije) iz pedagogijske perspektive plauzibilno promatrati kroz integraciju dvaju diskursa o djeci, nasuprot isključivim pristupima koji ističu prava, odnosno potrebe. U radu se opisuju diskursi potreba i prava s osvrtom na mjesto koje imaju u suvremenim raspravama u znanosti i u Konvenciji o pravima djeteta te se navode prigovori koji su im upućeni. Nakon konstatiranja pretežite isključivosti diskursa razmatra se pedagogijski pristup odnosu potreba i prava. Tvrdi se da on pretpostavlja defniranje ključnih koncepata – potreba i prava – iz perspektive odgoja te da ga je plauzibilno utemeljiti na integraciji diskursa. Teorijsko utemeljenje integracije diskursa pronalazi se u nekim postavkama duhovnoznanstvene pedagogije. Konačno, pokušaj pozicioniranja pedagogije kao znanosti u ovom problemu može doprinijeti razvoju pedagogijskog pristupa drugim fenomenima unutar istraživanja djetinjstva što bi rezultiralo prepoznatljivim doprinosom njegovu razumijevanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Petra Polić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts