Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 730163

Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?


Polić, Petra
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta? // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 149-160 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 730163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?
(What the question of the relationship between children's needs and children's rights means for pedagogy)

Autori
Polić, Petra

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1-2; 149-160

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
potrebe djece ; prava djece ; odnos zaštite i participacije ; djetinjstvo ; pedagogija djetinjstva ; pedagogijski pristup
(children's needs ; children's rights ; the relationship between protection and participation ; childhood ; pedagogy of childhood ; pedagogical perspective)

Sažetak
U fokusu je rada odnos između potreba i prava djece iz pedagogijske perspektive. Cilj je razmotriti u čemu se sastoji pedagogijski pristup i koji su razlozi za njegovim promišljanjem. Polazi se od dvaju diskursa o djeci koji predstavljaju različite pristupe razumijevanju „djetetove dobrobiti” i „najboljeg interesa djeteta”, to su diskurs potreba i diskurs prava, a prepoznaju se u suvremenim znanstvenim pristupima psihologije i sociologije djetinjstva. Osnovna je ideja rada da je odnos potreba i prava (pasivnosti i aktivnosti, zaštite i participacije) iz pedagogijske perspektive plauzibilno promatrati kroz integraciju dvaju diskursa o djeci, nasuprot isključivim pristupima koji ističu prava, odnosno potrebe. U radu se opisuju diskursi potreba i prava s osvrtom na mjesto koje imaju u suvremenim raspravama u znanosti i u Konvenciji o pravima djeteta te se navode prigovori koji su im upućeni. Nakon konstatiranja pretežite isključivosti diskursa razmatra se pedagogijski pristup odnosu potreba i prava. Tvrdi se da on pretpostavlja defniranje ključnih koncepata – potreba i prava – iz perspektive odgoja te da ga je plauzibilno utemeljiti na integraciji diskursa. Teorijsko utemeljenje integracije diskursa pronalazi se u nekim postavkama duhovnoznanstvene pedagogije. Konačno, pokušaj pozicioniranja pedagogije kao znanosti u ovom problemu može doprinijeti razvoju pedagogijskog pristupa drugim fenomenima unutar istraživanja djetinjstva što bi rezultiralo prepoznatljivim doprinosom njegovu razumijevanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Petra Polić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Polić, Petra
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta? // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 149-160 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Polić, P. (2015) Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160.
@article{article, author = {Poli\'{c}, Petra}, year = {2015}, pages = {149-160}, keywords = {potrebe djece, prava djece, odnos za\v{s}tite i participacije, djetinjstvo, pedagogija djetinjstva, pedagogijski pristup}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {\v{S}to za pedagogiju zna\v{c}i pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?}, keyword = {potrebe djece, prava djece, odnos za\v{s}tite i participacije, djetinjstvo, pedagogija djetinjstva, pedagogijski pristup} }
@article{article, author = {Poli\'{c}, Petra}, year = {2015}, pages = {149-160}, keywords = {children's needs, children's rights, the relationship between protection and participation, childhood, pedagogy of childhood, pedagogical perspective}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {What the question of the relationship between children's needs and children's rights means for pedagogy}, keyword = {children's needs, children's rights, the relationship between protection and participation, childhood, pedagogy of childhood, pedagogical perspective} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font