Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 73008

Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj


Segetlija, Zdenko; Lamza-Maronić, Maja
Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj // Druga znanstvena konferencija katedri za ekonomsku teoriju ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj / Medić, Đuro Š. ; Ferenčak, Ivan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2001. str. 283 - 302 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 73008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj
(Retail Marketing in the Republic of Croatia)

Autori
Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Druga znanstvena konferencija katedri za ekonomsku teoriju ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj / Medić, Đuro Š. ; Ferenčak, Ivan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2001, 283 - 302

Skup
Uloga povijesti ekonomske misli u nastavi na fakultetima društvenih znanosti u Hrvatskoj

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.10.2001. - 05.10.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
marketing; marketing u trgovini; marketing trgovine; poslovna orijentacija; funkcije trgovine; vertikalni marketing
(marketing; marketing in the retail trade; marketing of trade; business orientation; trade functions; vertical marketing)

Sažetak
Nakon što je A. Bazala povukao razliku između marketinga u trgovini i trgovine u marketingu (1978), ideja marketinga trgovine u Republici Hrvatskoj nije se dalje razvijala. Čak štoviše, glavni su teoretičari marketinga i nakon pojave ideja o društvenom marketingu još naglašavali nemogućnost postojanja mrketinga trgovine (npr. Rocco, 1994)i isticali primat proizvođača u upravljanju marketingom. Međutim, u njemačkoj se literaturi početkom osamdesetih godina prošloga stoljeća obrađuje marketing trgovine koji nastaje u uvjetima društva u izobilju i u onim gospodarskim segmentim u kojima trgovina dominira u kanalima distribucije. S tim u svezi, trgovina je dobila i nove funkcije u gospodarstvu: funkciju predizbora (za potrošča) i funkciju reguliranja proizvodnje. U anglosaksonskoj se literaturi obrađuje "merchandising" kao "trgovanje" prije pojave marketinga trgovine, dakle u eri prodajne orijentacije. Marketing trgovine vezan je uz segmentiranje tržišta i inovativne napore, sve u korist potrošača. Suvremeni marketing trgovine, kao i marketing proizvođača, vezan je uz koncepciju cjelovitog upravljanja kvalitetom, (Total Quality Mnagement - TQM) i nove tržišne odnose, odnosno uz nove odnose kupaca i dobavljača, te upravljanje cjelokupnim vrijednosnim lancem, od izvora sirovine do potrošnje. Vezano uz to nastale su i nove definicije trgovine na malo. U Republici Hrvatskoj su se prije Domovinskog rata (1991) nastojale razvijati marksističke ideje o jedinstvu proizvodne i prometne sfere u procesu reprodukcije, pa se i marketing promatrao kao jedinstveni proces. Stoga se "trgovina" nikako nije mogla "osamostaliti". Previđali su se odnosi u kanalima distribucije u razdoblju izobilja i uloga trgovine u takvim odnosima. Nakon Domovinskog rata se u Republici Hrvatskoj stvara novi gospodarski sustav. Marketing trgovine je veliki izazov za hrvatske maloprodajne tvrtke a i za hrvatsku državu, koja bi marketing inozemnih krupnih maloprodajnih poduzeća trebala iskoristiti u razvoju domaćih proizvođača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010009
010002

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zdenko Segetlija (autor)

Avatar Url Maja Lamza-Maronić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Segetlija, Zdenko; Lamza-Maronić, Maja
Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj // Druga znanstvena konferencija katedri za ekonomsku teoriju ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj / Medić, Đuro Š. ; Ferenčak, Ivan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2001. str. 283 - 302 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Segetlija, Z. & Lamza-Maronić, M. (2001) Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj. U: Medić, Đ. & Ferenčak, I. (ur.)Druga znanstvena konferencija katedri za ekonomsku teoriju ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj.
@article{article, author = {Segetlija, Zdenko and Lamza-Maroni\'{c}, Maja}, year = {2001}, pages = {283 - 302}, keywords = {marketing, marketing u trgovini, marketing trgovine, poslovna orijentacija, funkcije trgovine, vertikalni marketing}, title = {Marketing trgovine na malo u Republici Hrvatskoj}, keyword = {marketing, marketing u trgovini, marketing trgovine, poslovna orijentacija, funkcije trgovine, vertikalni marketing}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Segetlija, Zdenko and Lamza-Maroni\'{c}, Maja}, year = {2001}, pages = {283 - 302}, keywords = {marketing, marketing in the retail trade, marketing of trade, business orientation, trade functions, vertical marketing}, title = {Retail Marketing in the Republic of Croatia}, keyword = {marketing, marketing in the retail trade, marketing of trade, business orientation, trade functions, vertical marketing}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font