Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 73007

Marketing trgovine


Segetlija, Zdenko; Lamza-Maronić, Maja
Marketing trgovine, 2001


CROSBI ID: 73007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing trgovine
(Marketing of Trade)

Autori
Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja

Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)

Grad
Osijek

Godina
2001

Stranica
504

ISBN
953-6073-53-6

Ključne riječi
trgovina; funkcije trgovine; marketing trgovine; institucije trgovine; Republika Hrvatska; trgovinski poslovni procesi; menadžment; strategija; marketinški splet; marketinško istraživanje; trgovinska poslovna jedinica; oblici suradnje
(trade; trade functions; trade marketing; institutions of trade; Republic of Croatia; trade business processes; management; strategy; marketing mix;; arketing research; trade business unit; forms of cooperation)

Sažetak
Knjiga predstavlja drugo, znatno prošireno izdanje. Recenzenti su, kao i kod prvoga izdanja (1996), prof.dr.sc. Vladimir Henich, prof.dr.sc. Vesna Brčić-Stipčević i prof.dr.sc. Marijan Karić. Knjiga sadrži 61 sliku, 14 tablica i kratice i simbole. Autori su upotrijebili 850 fus-nota, a u literaturi je navedeno 329 radova, 16 izvora s interneta, 23 druga izvora podataka, 37 časopisa i novina i 11 zakona i pravilnika. Knjiga je zamišljena istodobno i kao udžbenik i kao znanstveno djelo. U njoj se objašnjavaju temeljni pojmovi iz područja trgovine (daju vlastite originalne definicije trgovine i prodavaonice) marketinga, menadžmenta, organizacije i sl., ali ona pruža i osnovicu za izbor mogućnosti rješavanja određenih problema koji se javljaju u trgovinskom poslovanju (pruža metodičku osnovicu i modele za rješavanje već postavljenih problema). Knjiga se sastoji od pet povezanih dijelova. U prvome dijelu (prof.dr.sc. Zdenko Segetlija, str.1-13) obrađena su pristupna razmatranja: uvod, cilj, zadatak i metodološke postavke rada, sdržaj knjige, kratki pregled razvoja znanosti o trgovinskom poslovanju i porast važnosti unutarnje trgovine u suvremenim uvjetima poslovanja. Ova uvodna građa objašnjava, dakle, značaj istraživanja trgovine i trgovinskoga poslovanja i metodološki pristup obradi i istraživanju navedene problematike. Drugi se dio knjige (prof.dr.sc. Zdenko Segetlija, str. 15-113) odnosi na funkcijsko i institucijsko razmatranje trgovine. Dakle, u njemu se analizira predmet i problem istraživanja, te se najprije analiziraju temeljni pojmovi: razmjena, distribucija i trgovina. Potom se analiziraju zadaće, značenje i funkcije trgovine kao gospodarske djelatnosti. Posebna se pažnja posvećuje marketingu trgovine. Nakon toga se definiraju i analiziraju trgovinske institucije - nositelji trgovinske djelatnosti, njihove poslovne jedinice i sl., te posebne institucije tržišnoga gospodarstva. Na kraju ovoga poglavlja problematizira se razvoj i stanje trgovine na malo u Republici Hrvatskoj. Treći se dio knjige (prof.dr.sc. Zdenko Segetlija, str. 115-202) odnosi na problematiku trgovinskoga poslovanja, posebno na njegovo marketinško područje. Nakon što su se definirali i analizirali svi elementi radnih procesa i ekonomika poslovanja, te utvrdile posebnosti trgovinskih radnih procesa i učinaka, analizira se organizacija poslovanja trgovinskih institucija i trgovinski poslovni proces. Osobita se pažnja poklanja razvoju koncepcije upravljanja procesima i razradi tipičnih poslovnih procesa u trgovinskom poslovanju: nabave, skladištenja i rukovanja robom, i prodaje. Četvrti se dio knjige (prof.dr.sc. Maja Lamza-Maronić, str.203-284 ; prof.dr.sc. Zdenko Segetlija, str. 284-421)odnosi na menadžment i marketing, osobito na suvremene koncepcije u menadžmentu i marketingu trgovinskoga poduzeća. U petome dijelu knjige (prof.dr.sc. Zdenko Segetlija, str. 423-474) daju se tipični oblici trgovinskih poslovnih jedinica, trgovinskih poduzeća i oblika suradnje trgovinskih (i drugih) poduzeća. U teorijskom se pristupu analiziraju dosadašnje koncepcije za objašnjenje razvoja maloprodajnih poslovnih jedinica i daju nova objašnjenja. Na osnovi analize temeljnih pojmova iz trgovinskoga poslovanja, analize trgovinskih poslovnih procesa i učinaka te analize marketinga i menadžmenta trgovinskoga poduzeća (i svih njegovih marketinških područja i varijabli) i teorijskih polazišta oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica stvorena je osnovica za postavljanje hipoteze za novo objašnjenje razvoja maloprodajnih poslovnih jedinica na temelju sve boljeg svladavanja nedovoljne tržišne transparentnosti (izvršavanjem informacijskih trgovinskih funkcija), na temelju razvoja trgovinskih funkcija fizičke distribucije i logističkih aspekata u oblikovanju maloprodajnih poslovnih jedinica, na temelju razvoja informacijskih sustava (zbog shvaćanja sve veće važnosti informacije kao čimbenika radnoga procesa) te na temelju ulaganja marketinških instrumenata, uvjetovanog i omogućenog, prije svega, razvojem novih informatičkih tehnologija i procesa globalizacije. Obrada odabranih oblika maloprodajnih i veletrgovinskih poslovnih jedinica, odnosno poduzeća i oblika njihove suradnje, predstavlja svojevrsnu prethodnu provjeru postavljene hipoteze, jer se objašnjavaju tipični i uspješni oblici (i primjeri). Dakle, u ovoj su se knjizi nastojali rasvijetliti posebnosti marketinga trgovinskoga poduzeća, tako da je obrađen ne samo marketing u trgovini, nego i marketing trgovine kao gospodarske djelatnosti koja nužno utječe na razvoj nacionalnoga gospodarstva. Nadalje, problematizirano je široko područje izbora, odnosno oblikovanja i vođenja trgovinskih poslovnih jedinica. Da bi se shvatili ti problemi bilo je prethodno potrebno analiziranje trgovinskih funkcija, trgovinskih radnih procesa, upravljanja trgovinskim poduzećem i ulaganja marketinških instrumenata trgovinskoga poduzeća. Razradom te pretpostavke pokušalo se doprinijeti u znanstvenom uobličavanju shvaćanja marketinga trgovine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
2. izmijenjeno i dopunjeno izd.



POVEZANOST RADA


Projekti:
010009

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zdenko Segetlija (autor)

Avatar Url Maja Lamza-Maronić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Segetlija, Zdenko; Lamza-Maronić, Maja
Marketing trgovine, 2001
Segetlija, Z. & Lamza-Maronić, M. (2001) Marketing trgovine. Osijek.
@unknown{unknown, author = {Segetlija, Zdenko and Lamza-Maroni\'{c}, Maja}, year = {2001}, pages = {504}, keywords = {trgovina, funkcije trgovine, marketing trgovine, institucije trgovine, Republika Hrvatska, trgovinski poslovni procesi, menad\v{z}ment, strategija, marketin\v{s}ki splet, marketin\v{s}ko istra\v{z}ivanje, trgovinska poslovna jedinica, oblici suradnje}, isbn = {953-6073-53-6}, title = {Marketing trgovine}, keyword = {trgovina, funkcije trgovine, marketing trgovine, institucije trgovine, Republika Hrvatska, trgovinski poslovni procesi, menad\v{z}ment, strategija, marketin\v{s}ki splet, marketin\v{s}ko istra\v{z}ivanje, trgovinska poslovna jedinica, oblici suradnje}, publisherplace = {Osijek} }
@unknown{unknown, author = {Segetlija, Zdenko and Lamza-Maroni\'{c}, Maja}, year = {2001}, pages = {504}, keywords = {trade, trade functions, trade marketing, institutions of trade, Republic of Croatia, trade business processes, management, strategy, marketing mix, , arketing research, trade business unit, forms of cooperation}, isbn = {953-6073-53-6}, title = {Marketing of Trade}, keyword = {trade, trade functions, trade marketing, institutions of trade, Republic of Croatia, trade business processes, management, strategy, marketing mix, , arketing research, trade business unit, forms of cooperation}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font