Pregled bibliografske jedinice broj: 729757
(Ne)zadovoljstvo učitelja stručnim usavršavanjem
(Ne)zadovoljstvo učitelja stručnim usavršavanjem // Međunarodni znanstveni skup Dvanaesti dani Mate Demarina : Suvremene strategije učenja i poučavanja : zbornik radova / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti, 2011. str. 33-49 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 729757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)zadovoljstvo učitelja stručnim usavršavanjem
(Teachers’ (dis)satisfaction with continuing eduaction)
Autori
Bilač, Sanja ; Tavas, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Dvanaesti dani Mate Demarina : Suvremene strategije učenja i poučavanja : zbornik radova
/ Kadum, Vladimir - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti, 2011, 33-49
ISBN
978-953-7498-32-0
Skup
Dani Mate Demarina : Suvremene strategije učenja i poučavanja (12 ; 2011)
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 14.04.2011. - 15.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; stručno usavršavanje; zadovoljstvo; osposobljenost za razvijanje kompetencija učenika
(teacher; continuing education; satisfaction; competence for developing students’ competences)
Sažetak
Zadovoljstvo učitelja stručnim usavršavanjem jedna je od ključnih sastavnica za kvalitetniji razvoj i harmonizaciju stručnog usavršavanja u skladu sa suvremenim zahtjevima i promjenama u odgojno- obrazovnim sustavima. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje zadovoljstva učitelja stručnim usavršavanjem. U istraživanju su sudjelovala 153 ispitanika, učitelja razredne nastave, iz različitih regija (šest županija: 1. Splitsko- dalmatinska, 2. Šibensko-kninska, 3. Zadarska, 4. Istarska, 5. Zagrebačka i 6. Brodsko-posavska). Procjenjujući zadovoljstvo kvalitetom stručnog usavršavanja, većina ispitanika (44, 4%) je koliko zadovoljna, toliko i nezadovoljna stručnim usavršavanjem. Zanimljivo je da, kada se analizira po regijama, ne postoji statistički značajna razlika u procjenama edukacija MZOS-a i Agencije za odgoj i obrazovanje, ali postoje razlike u procjenama nevladinih udruga. Učitelji žele da su sadržaji stručnog usavršavanja usklađeni sa suvremenim obrazovnim temama te da su primjenjivi u praksi. Jedan od faktora koji najznačajnije utječe (54, 4%) na izbor stručnog usavršavanja učitelja je osobni plan profesionalnog razvoja. Gotovo 30% učitelja razredne nastave smatra da nije dovoljno osposobljeno za razvijanje i praćenje temeljnih kompetencija kod učenika. Iako većina ispitanika procjenjuje da su dobro osposobljeni u razvijanju i praćenju kompetencija koje propisuje Europsko vijeće, zanimljivo je da postoje kompetencije koje niti jedan ispitanik nije naveo kao one koje najviše razvija kod svojih učenika (tehnološko znanje i digitalna komepetencija).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA