Pregled bibliografske jedinice broj: 729740
Outsourcing javnih usluga
Outsourcing javnih usluga // 7. forum za javnu upravu : Od javnog prema privatnom - privatizacija i outsourcing javnih usluga / Musa, Anamarija (ur.).
Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2014. str. 27-52 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 729740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Outsourcing javnih usluga
(Outsourcing public services)
Autori
Grubišić Šeba, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
7. forum za javnu upravu : Od javnog prema privatnom - privatizacija i outsourcing javnih usluga
/ Musa, Anamarija - Zagreb : Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2014, 27-52
ISBN
978-953-7043-52-0
Skup
Forum za javnu upravu (7 ; 2014)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
outsourcing; kvaliteta javnih usluga; javni menadžment; proračunske uštede
(outsourcing; public services' quality; public management; budgetary savings)
Sažetak
Tradicionalni, birokratski organiziran način pružanja javnih usluga nije više u skladu sa suvremenim potrebama i zahtjevima krajnjih korisnika, a ni temeljnom idejom europske socijalne države koja počiva na pružanju priuštivih visoko-kvalitetnih javnih usluga. Pomiriti prihvatljivu cijenu i kvalitetu javnih usluga složen je zadatak stavljen pred javni menadžment. Ako se zahtjevi krajnjih korisnika javnih usluga ne mogu ispuniti zbog ograničenih proračunskih sredstava, troškovi se pokušavaju racionalizirati na brojne načine, od kojih je jedan i outsourcing. Ugovorima o outsourcingu se pružanje javnih usluga ili obavljanje određenih poslovnih procesa, za koje je tradicionalno bio zadužen javni sektor, prepušta vanjskim partnerima. Pri tome su glavni motivi outsourcinga smanjenje troškova, koncentriranje javnog partnera na osnovnu djelatnost i veća kvaliteta javnih usluga. Međutim, često u fokusu na smanjenje troškova, izostaje fokus na kvalitetu javnih usluga i krajnju odgovornost države u pružanju javnih usluga, pa se dugoročno ugovori o outsourcingu javnih usluga mogu pokazati štetnim. U radu se daje osvrt na glavne razloge u prilog i protiv outsourcinga, međunarodna iskustva i trendove u outsourcingu javnih usluga, te smjernice za primjenu ove strategije. Budući da su iskustva u primjeni ugovora o outsourcingu vrlo šarolika, univerzalna, ad-hoc rješenja ne postoje, već se o outsourcingu, na osnovu prethodno detaljno opisanih poslovnih procesa i provedenih analiza ekonomskih troškova i koristi, treba donijeti odluka za svaki pojedini slučaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
002-0022469-2466 - Restrukturiranje i konkurentnost hrvatskih poduzeća u pridruživanju EU (Anić, Ivan-Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Mihaela Grubišić Šeba
(autor)