Pregled bibliografske jedinice broj: 729479
Roditeljska uključenost u obrazovanje djece na početku srednje škole: spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom
Roditeljska uključenost u obrazovanje djece na početku srednje škole: spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom // Kako obrazovanju dadati boju? - uloga i izazovi za psihologe - / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 29-29 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 729479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska uključenost u obrazovanje djece na početku srednje škole: spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom
(Parental involvement in children's education at the beginning of secondary school: gender differences and correlation with academic achievement)
Autori
Hanzec, Ivana ; Brajša-Žganec, Andreja ; Kovačević, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako obrazovanju dadati boju? - uloga i izazovi za psihologe -
/ Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 29-29
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditeljska uključenost; srednja škola; spolne razlike; školski uspjeh
(parental involvement; high school; gender differences; academic achievement)
Sažetak
Velik dio istraživanja roditeljske uključenosti u obrazovanje njihove djece proveden je na razini osnovnih škola zbog pretpostavke da se uključenost roditelja na višim razinama obrazovanja smanjuje, djelomice zbog potrebe adolescenata za osamostaljivanjem, kao i percepcije roditelja da sve manje mogu pomoći djeci s povećanim zahtjevima srednje škole. Međutim, novija istraživanja ukazuju na važnost različitih oblika roditeljske uključenosti za školski uspjeh srednjoškolaca. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati uključenost roditelja u obrazovanje njihove djece na početku srednje škole, provjeriti ovisi li ona o spolu djeteta te na koji je način povezana sa školskim uspjehom na kraju prvog polugodišta. U istraživanju je sudjelovalo 410 učenika prvih razreda srednjih škola (200 mladića i 210 djevojaka) koji su u sklopu većeg istraživanja dali svoje procjene učestalosti osam različitih oblika roditeljske uključenosti u njihovo obrazovanje na skali od pet stupnjeva, kao i procjene svog školskog uspjeha na polugodištu (iz hrvatskog jezika i matematike te općeg uspjeha). Istraživanje je pokazalo da su neki oblici roditeljske uključenosti vrlo česti (npr. poticanje djece da budu uspješni u školi ili spremnost da im pomognu s problemima u školi), dok druge oblike učenici/e procjenjuju znatno rjeđima (npr. postavljanje ograničenja za služenje računalom i/ili izlaske dok ne izvrše svoje školske obveze). Od osam ispitanih oblika roditeljske uključenosti u obrazovanje, mladići značajno češćim procjenjuju njih četiri (roditelji ih češće potiču da budu uspješni, češće očekuju dobre ocjene, češće im postavljaju ograničenja te provjeravaju izvršenost školskih obveza), djevojke procjenjuju da njihovi roditelji značajno češće dolaze na informacije i roditeljske sastanke nego mladići, dok na ostalim varijablama nema značajnih spolnih razlika. Na osnovu ispitanih varijabli roditeljske uključenosti moguće je značajno predviđati školski uspjeh samo kod mladića (od 11 do 14% varijabiliteta), pri čemu se značajnost prediktora razlikuje ovisno o pokazatelju uspjeha. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti roditeljske uključenosti u obrazovanje mladića i djevojaka i u srednjoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb