Pregled bibliografske jedinice broj: 729470
Roditeljstvo i obrazovni kontekst
Roditeljstvo i obrazovni kontekst // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 25-26 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 729470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljstvo i obrazovni kontekst
(Parenthood and educational context)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe -
/ Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 25-26
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditeljstvo; obrazovno kontekst; roditeljska uključenost; akademska; socijalna; emocionalna prilagodba djece i mladih
(parenthood; educational context; parental involvement; academic; social; emotional adjustment of children and youth)
Sažetak
U posljednjih desetak godina u svijetu je proveden veći broj istraživanja koja ukazuju na važnost stalne povezanosti i uključenosti roditelja u obrazovni kontekst. Funkcioniranje djeteta u školi velikim dijelom ovisi o roditeljskoj uključenosti u život djeteta i o ukupnom obiteljskom okruženju. Cilj simpozija je prikazati istraživanja provedena u Hrvatskoj koja ispituju povezanosti roditeljskih varijabli sa pokazateljima dječje akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe u obrazovnom kontekstu. Zanimaju nas mjere roditeljskih procjena uključenosti u život djeteta, mjere roditeljske kompetencije, podrške i kontrole, roditeljski nadzor te stavovi o agresiji s obzirom na dob i spol djeteta, socijalnu kompetenciju djeteta, oblik vršnjačkog nasilja te promjenu mjesta boravka tijekom studija. U simpoziju će se predstaviti rezultati nekoliko istraživanja u kojima je ispitivana uloga roditelja prvenstveno u obrazovnom kontekstu. U prvom radu cilj istraživanja je ispitati odnos roditeljskog nadzora i uključenosti u školu te djetetove socijalne kompetencije sa školskim postignućem i percepcijom odnosa među učenicima u razredu. Za potrebe rada postavljen je teorijski model kojim se predviđa izravni i neizravni učinak roditeljskog ponašanja na djetetovo akademsko i socijalno funkcioniranje u školi. U drugom radu ciljevi istraživanja su ispitati podudaranje između djece i roditelja/skrbnika u procjeni pojavljivanja vršnjačkog nasilja te provjeriti postoje li razlike u podudaranju procjena djece i roditelja/skrbnika u pojavnosti vršnjačkog nasilja ovisno o roditeljskim stilovima, uključenosti u školske obaveze, te stavovima o djetetovoj upotrebi agresije prilikom rješavanja problema. Oba izlaganja odnose se na procjene roditelja i djece iz osnovne škole. Autorice trećeg rada ispituju uključenost roditelja u obrazovanje mladića i djevojaka na početku srednje škole, te provjeravaju na koji je način ta uključenost povezana sa školskim uspjehom. Cilj četvrtog rada je provjeriti doprinos roditeljske uključenosti u objašnjenju različitih akademskih ishoda tijekom studiranja te ispitati razlikuje li se doživljaj roditeljske uključenosti kod studenata s obzirom na promjenu mjesta boravka. U posljednjem izlaganju roditeljstvo će se dovesti u vezu s učinkovitosti programa roditeljske kompetentnosti pa autorice petog rada žele utvrditi razlikuju li se učinci programa podrške roditeljstvu, promicanja vrijednosti poticajnog, podražavajućeg i nenasilnog roditeljstva majki i očeva djece u dobi od 1 do 4 godine s obzirom na spol i razinu obrazovanja roditelja. Radovi iz ovog simpozija ukazuju na relevantnost različitih aspekata roditeljstva za cjelokupno funkcioniranje djece i mladih u obrazovnom kontekstu. Osim samih autora, o važnosti roditeljske uključenosti u školski život djece i mladih, na temelju prikazanih rezultata, diskutantica Gordana Keresteš, razvojna psihologinja u području istraživanja roditeljstva, raspravit će roditeljsku uključenost u obrazovni kontekst i potrebe za njihovim unaprjeđenjem u predškolsko doba, za vrijeme osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja te studiranja u cilju bolje akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe djece i mladih. Budući da su istraživanja povezanosti roditeljstva sa obrazovnim kontekstom važna zbog znanstvenog interesa istraživača ali i implementacije rezultata istraživanja u praksi, Gordana Keresteš u svojoj raspravi istaknut će njihov doprinos akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi djece i mladih te kreiranju preventivnih i intervencijskih programa u obrazovnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)