Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729412

Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu


Jandrić, Danijela; Šuman, Marina
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 263-263 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 729412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu
(Relationship between teacher-efficacy and work stress)

Autori
Jandrić, Danijela ; Šuman, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 263-263

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učitelji; samoefikasnost; stres
(teachers; self-efficacy; stress)

Sažetak
Učiteljska samoefikasnost, koja predstavlja procjenu vlastitih sposobnosti postizanja ishoda učenja i učeničkih zalaganja, se u dosadašnjim istraživanjima, pored drugih faktora, pokazala uzrokom doživljaja stresa u učiteljskom zvanju. Glavni cilj ovoga istraživanja bio je, na uzorku hrvatskih učitelja, provjeriti povezanost procjene samoefikasnosti učitelja, godina staža učitelja i njihovog doživljaja stresa. U istraživanju je sudjelovalo 140 učitelja razredne i predmetne nastave iz različitih sredina. Za potrebe istraživanja korištena je Skala učiteljske samoefikasnosti i Skala za mjerenje nastavničkog stresa. Pokazalo se da Skala učiteljske samoefikasnosti mjeri dva konstrukta: (1) vjerovanje o samoefikanosti i (2) vanjski lokus uzročnosti. Provedena je multipla regresijska analiza u kojoj su prediktori stresa predstavljali godine staža učitelja, vjerovanje o samoefikanosti i vanjski lokus uzročnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da su vanjski lokus uzročnosti i godine staža, statistički značajni prediktori doživljaja stresa kod učitelja. Pri tome, što učitelji veću važnost za učenički uspjeh i ponašanje pripisuju vanjskim uzrocima, kao što je obiteljska pozadina i motivacija učenika, to više doživljavaju stres obavljajući svoj posao. Također, učitelji sa više godina staža doživljavaju nešto veću razinu stresa nego učitelji sa manje godina staža. Samoefikasnost se nije pokazala statistički značajnim prediktorom učiteljskog stresa. Rezultati se raspravljaju u okviru prethodnih nalaza u ovome području, kao i u okviru teorija stresa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Jandrić, Danijela; Šuman, Marina
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 263-263 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jandrić, D. & Šuman, M. (2014) Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Jandri\'{c}, Danijela and \v{S}uman, Marina}, year = {2014}, pages = {263-263}, keywords = {u\v{c}itelji, samoefikasnost, stres}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Povezanost u\v{c}iteljske samoefikasnosti i stresa na poslu}, keyword = {u\v{c}itelji, samoefikasnost, stres}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jandri\'{c}, Danijela and \v{S}uman, Marina}, year = {2014}, pages = {263-263}, keywords = {teachers, self-efficacy, stress}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Relationship between teacher-efficacy and work stress}, keyword = {teachers, self-efficacy, stress}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font