Pregled bibliografske jedinice broj: 729412
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 263-263 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 729412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu
(Relationship between teacher-efficacy and work stress)
Autori
Jandrić, Danijela ; Šuman, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 263-263
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učitelji; samoefikasnost; stres
(teachers; self-efficacy; stress)
Sažetak
Učiteljska samoefikasnost, koja predstavlja procjenu vlastitih sposobnosti postizanja ishoda učenja i učeničkih zalaganja, se u dosadašnjim istraživanjima, pored drugih faktora, pokazala uzrokom doživljaja stresa u učiteljskom zvanju. Glavni cilj ovoga istraživanja bio je, na uzorku hrvatskih učitelja, provjeriti povezanost procjene samoefikasnosti učitelja, godina staža učitelja i njihovog doživljaja stresa. U istraživanju je sudjelovalo 140 učitelja razredne i predmetne nastave iz različitih sredina. Za potrebe istraživanja korištena je Skala učiteljske samoefikasnosti i Skala za mjerenje nastavničkog stresa. Pokazalo se da Skala učiteljske samoefikasnosti mjeri dva konstrukta: (1) vjerovanje o samoefikanosti i (2) vanjski lokus uzročnosti. Provedena je multipla regresijska analiza u kojoj su prediktori stresa predstavljali godine staža učitelja, vjerovanje o samoefikanosti i vanjski lokus uzročnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da su vanjski lokus uzročnosti i godine staža, statistički značajni prediktori doživljaja stresa kod učitelja. Pri tome, što učitelji veću važnost za učenički uspjeh i ponašanje pripisuju vanjskim uzrocima, kao što je obiteljska pozadina i motivacija učenika, to više doživljavaju stres obavljajući svoj posao. Također, učitelji sa više godina staža doživljavaju nešto veću razinu stresa nego učitelji sa manje godina staža. Samoefikasnost se nije pokazala statistički značajnim prediktorom učiteljskog stresa. Rezultati se raspravljaju u okviru prethodnih nalaza u ovome području, kao i u okviru teorija stresa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA