Pregled bibliografske jedinice broj: 729332
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola // Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 107-107 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 729332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola
(Goal orientations, personality and self-concept of elementary school pupils)
Autori
Marušić, Iris ; Matić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
/ Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 107-107
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ciljne orijentacije; ličnost; akademsko samopoimanje
(goal orientations; personality; academic self-concept)
Sažetak
Istraživanja sustavno upućuju na značaj osobina ličnosti u različitim aspektima akademskog funkcioniranja. Primjerice, meta-analiza Poropata (2009) ukazuje na ulogu ugodnosti, savjesnosti i otvorenosti u akademskom uspjehu. Ciljevi učenja također su se pokazali pozitivno povezani s ekstraverzijom, ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću prema iskustvu, dok je njihova povezanost s neuroticizmom negativna (Payne, Youngcourt i Beaubien, 2007). Ovim smo istraživanjem provjerile postoji li povezanost osobina ličnosti i akademskog samopoimanja sa ciljnim orijentacijama učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na N = 624 učenika i učenica 8. razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je BFI upitnik za djecu (John i Srivastava, 1999), skale ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Skale uzoraka adaptivnog učenja - PALS (Midgley i sur., 2000) te skala akademskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance i ciljne orijentacije na učenje i ciljne orijentacije na izvedbu. Dječaci imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu od djevojčica, dok kod orijentacije na učenje nema rodnih razlika. Ciljna orijentacija na učenje statistički je značajno povezana s većom ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću te akademskim pojmom o sebi. S druge strane, ciljnu orijentaciju na izvedbu predviđa isključivo savjesnost, dok se druge osobine ličnosti i akademski pojam o sebi nisu pokazali relevantnima u predikciji. Ovi rezultati upućuju na to da je orijentacija na izvedbu u većoj mjeri regulirana eksternalnim zahtjevima i očekivanjima, dok je orijentacija na učenje više povezana s obilježjima samih učenika, poput osobina ličnosti i akademskog samopoimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb