Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729332

Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola


Marušić, Iris; Matić, Jelena
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola // Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 107-107 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 729332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola
(Goal orientations, personality and self-concept of elementary school pupils)

Autori
Marušić, Iris ; Matić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 107-107

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ciljne orijentacije; ličnost; akademsko samopoimanje
(goal orientations; personality; academic self-concept)

Sažetak
Istraživanja sustavno upućuju na značaj osobina ličnosti u različitim aspektima akademskog funkcioniranja. Primjerice, meta-analiza Poropata (2009) ukazuje na ulogu ugodnosti, savjesnosti i otvorenosti u akademskom uspjehu. Ciljevi učenja također su se pokazali pozitivno povezani s ekstraverzijom, ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću prema iskustvu, dok je njihova povezanost s neuroticizmom negativna (Payne, Youngcourt i Beaubien, 2007). Ovim smo istraživanjem provjerile postoji li povezanost osobina ličnosti i akademskog samopoimanja sa ciljnim orijentacijama učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na N = 624 učenika i učenica 8. razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je BFI upitnik za djecu (John i Srivastava, 1999), skale ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Skale uzoraka adaptivnog učenja - PALS (Midgley i sur., 2000) te skala akademskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance i ciljne orijentacije na učenje i ciljne orijentacije na izvedbu. Dječaci imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu od djevojčica, dok kod orijentacije na učenje nema rodnih razlika. Ciljna orijentacija na učenje statistički je značajno povezana s većom ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću te akademskim pojmom o sebi. S druge strane, ciljnu orijentaciju na izvedbu predviđa isključivo savjesnost, dok se druge osobine ličnosti i akademski pojam o sebi nisu pokazali relevantnima u predikciji. Ovi rezultati upućuju na to da je orijentacija na izvedbu u većoj mjeri regulirana eksternalnim zahtjevima i očekivanjima, dok je orijentacija na učenje više povezana s obilježjima samih učenika, poput osobina ličnosti i akademskog samopoimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Matić Bojić (autor)

Avatar Url Iris Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Matić, Jelena
Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola // Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 107-107 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Marušić, I. & Matić, J. (2014) Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola. U: Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.)Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {107-107}, keywords = {ciljne orijentacije, li\v{c}nost, akademsko samopoimanje}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Ciljne orijentacije, li\v{c}nost i akademsko samopoimanje u\v{c}enika i u\v{c}enica osnovnih \v{s}kola}, keyword = {ciljne orijentacije, li\v{c}nost, akademsko samopoimanje}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {107-107}, keywords = {goal orientations, personality, academic self-concept}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Goal orientations, personality and self-concept of elementary school pupils}, keyword = {goal orientations, personality, academic self-concept}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font