Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729298

Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi


Brajša-Žganec, A.; Slaviček, M.
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva / Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 149-174


CROSBI ID: 729298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
(Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school)

Autori
Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva

Urednik/ci
Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.

Izdavač
Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
149-174

ISBN
978-953-191-784-1

Ključne riječi
obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije
(family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications)

Sažetak
O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andreja Brajša-Žganec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brajša-Žganec, A.; Slaviček, M.
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva / Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 149-174
Brajša-Žganec, A. & Slaviček, M. (2014) Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi. U: Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. & Penezić, Z. (ur.) Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Zagreb, Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), str. 149-174.
@inbook{inbook, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, A. and Slavi\v{c}ek, M.}, year = {2014}, pages = {149-174}, keywords = {obitelj, roditeljstvo, \v{s}kola, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, modeli suradnje, prakti\v{c}ne implikacije}, isbn = {978-953-191-784-1}, title = {Obitelj i \v{s}kola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u \v{s}koli}, keyword = {obitelj, roditeljstvo, \v{s}kola, u\v{c}enici, u\v{c}itelji, modeli suradnje, prakti\v{c}ne implikacije}, publisher = {Naklada Slap ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, A. and Slavi\v{c}ek, M.}, year = {2014}, pages = {149-174}, keywords = {family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications}, isbn = {978-953-191-784-1}, title = {Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school}, keyword = {family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications}, publisher = {Naklada Slap ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font