Pregled bibliografske jedinice broj: 729298
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva / Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 149-174
CROSBI ID: 729298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
(Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school)
Autori
Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva
Urednik/ci
Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.
Izdavač
Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
149-174
ISBN
978-953-191-784-1
Ključne riječi
obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije
(family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications)
Sažetak
O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)