Pregled bibliografske jedinice broj: 729206
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 220-220 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 729206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje
djece i adolescenata
(Discrimination of the BYI-II inventory for children
and adolescents)
Autori
Ružić, Valentina ; Matešić, Krunoslav, ml.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 220-220
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
BYI-II inventar ; djeca i adolescenti ; samopoimanje ; ometajuće ponašanje ; ljutnja ; depresivnost i anksioznost
(BYI-II inventory ; children and adolescents ; self-concept ; disruptive behavior ; anger ; depression and anxiety)
Sažetak
Beckovi inventari za mlade – drugo izdanje za djecu i adolescente (Beck Youth Inventory – second edition for children and adolescents ; BYI-II) sastoje se od pet inventara koji se koriste za zahvaćanje doživljaja depresije (BDI-Y), anksioznosti (BAI-Y), ljutnje (BANI-Y), ometajućeg ponašanja (BDBI-Y) i samopoimanja (BSCI-Y) djece i adolescenata u dobi od 7 do 18 godina. Primjenjivi su u različitim okruženjima (kliničkom, školskom, forenzičkom, rezidencijalnom i bolničkom), a mogu biti korisna pomoć za postavljanje dijagnoze ili određivanje tretmana, praćenje napretka djece uključene u neki tretman ili planiranja liječenja. Svaki inventar sadrži 20 tvrdnji o mislima, osjećajima ili ponašanjima povezanima s emocionalnim i socijalnim teškoćama djece i adolescenata. Cilj istraživanja je ispitati mogućnost diskriminacije među djecom i adolescentima bez dijagnosticiranih poremećaja i onih s različitim vrstama poremećaja, na temelju BYI-II rezultata. U istraživanju je sudjelovalo 985 djece i adolescenata, od kojih je 150 djece imalo jednu od 4 dijagnoze (postavljenu od strane kliničara): poremećaji ponašanja (N = 62), anksiozni poremećaji (N = 30), ADHD (N = 21) i psihosomatske bolesti (N = 37). Diskriminacijska analiza je pokazala da je točnost klasifikacije između djece s poremećajem i bez poremećaja 85%, pri čemu su najveće razlike među skupinama dobivene na inventarima depresivnosti i anksioznosti. Točnost klasifikacije među određenim tipom poremećaja je 45%. Prva dobivena diskriminativna funkcija sastoji se od rezultata na inventaru ometajućeg ponašanja i objašnjava 64% varijance, a najbolje razlikuje djecu s ADHD-om od ostalih skupina. Drugu diskriminativnu funkciju čine inventari depresivnosti, ljutnje i anksioznosti, dok treću funkciju čini rezultat na inventaru samopoimanja koji najbolje diskriminira djecu sa psihosomatskim bolestima od ostalih skupina. Rezultati istraživanja potvrđuju da su BYI-II inventari korisno sredstvo za trijažu djece i adolescenata koje pomaže u identifikaciji mogućih poteškoća. S obzirom na to da se ne radi o dijagnostičkom instrumentu, postavljanje točne dijagnoze zahtijeva detaljnije ispitivanje pojedine djece specifičnijim instrumentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija