Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 729206

Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata


Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav, ml.
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 220-220 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 729206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata
(Discrimination of the BYI-II inventory for children and adolescents)

Autori
Ružić, Valentina ; Matešić, Krunoslav, ml.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 220-220

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
BYI-II inventar ; djeca i adolescenti ; samopoimanje ; ometajuće ponašanje ; ljutnja ; depresivnost i anksioznost
(BYI-II inventory ; children and adolescents ; self-concept ; disruptive behavior ; anger ; depression and anxiety)

Sažetak
Beckovi inventari za mlade – drugo izdanje za djecu i adolescente (Beck Youth Inventory – second edition for children and adolescents ; BYI-II) sastoje se od pet inventara koji se koriste za zahvaćanje doživljaja depresije (BDI-Y), anksioznosti (BAI-Y), ljutnje (BANI-Y), ometajućeg ponašanja (BDBI-Y) i samopoimanja (BSCI-Y) djece i adolescenata u dobi od 7 do 18 godina. Primjenjivi su u različitim okruženjima (kliničkom, školskom, forenzičkom, rezidencijalnom i bolničkom), a mogu biti korisna pomoć za postavljanje dijagnoze ili određivanje tretmana, praćenje napretka djece uključene u neki tretman ili planiranja liječenja. Svaki inventar sadrži 20 tvrdnji o mislima, osjećajima ili ponašanjima povezanima s emocionalnim i socijalnim teškoćama djece i adolescenata. Cilj istraživanja je ispitati mogućnost diskriminacije među djecom i adolescentima bez dijagnosticiranih poremećaja i onih s različitim vrstama poremećaja, na temelju BYI-II rezultata. U istraživanju je sudjelovalo 985 djece i adolescenata, od kojih je 150 djece imalo jednu od 4 dijagnoze (postavljenu od strane kliničara): poremećaji ponašanja (N = 62), anksiozni poremećaji (N = 30), ADHD (N = 21) i psihosomatske bolesti (N = 37). Diskriminacijska analiza je pokazala da je točnost klasifikacije između djece s poremećajem i bez poremećaja 85%, pri čemu su najveće razlike među skupinama dobivene na inventarima depresivnosti i anksioznosti. Točnost klasifikacije među određenim tipom poremećaja je 45%. Prva dobivena diskriminativna funkcija sastoji se od rezultata na inventaru ometajućeg ponašanja i objašnjava 64% varijance, a najbolje razlikuje djecu s ADHD-om od ostalih skupina. Drugu diskriminativnu funkciju čine inventari depresivnosti, ljutnje i anksioznosti, dok treću funkciju čini rezultat na inventaru samopoimanja koji najbolje diskriminira djecu sa psihosomatskim bolestima od ostalih skupina. Rezultati istraživanja potvrđuju da su BYI-II inventari korisno sredstvo za trijažu djece i adolescenata koje pomaže u identifikaciji mogućih poteškoća. S obzirom na to da se ne radi o dijagnostičkom instrumentu, postavljanje točne dijagnoze zahtijeva detaljnije ispitivanje pojedine djece specifičnijim instrumentima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Krunoslav Matešić (autor)

Avatar Url Valentina Ružić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav, ml.
Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 220-220 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ružić, V. & Matešić, Krunoslav, ml. (2014) Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ru\v{z}i\'{c}, Valentina}, year = {2014}, pages = {220-220}, keywords = {BYI-II inventar, djeca i adolescenti, samopoimanje, ometaju\'{c}e pona\v{s}anje, ljutnja, depresivnost i anksioznost}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata}, keyword = {BYI-II inventar, djeca i adolescenti, samopoimanje, ometaju\'{c}e pona\v{s}anje, ljutnja, depresivnost i anksioznost}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ru\v{z}i\'{c}, Valentina}, year = {2014}, pages = {220-220}, keywords = {BYI-II inventory, children and adolescents, self-concept, disruptive behavior, anger, depression and anxiety}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Discrimination of the BYI-II inventory for children and adolescents}, keyword = {BYI-II inventory, children and adolescents, self-concept, disruptive behavior, anger, depression and anxiety}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font