Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 728573

Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave


Rački, Željko
Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave // 22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 212-212 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 728573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave
(Creativity in teaching in relation to the personal creativity in elementary school teachers)

Autori
Rački, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 212-212

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
metodička kreativnost; kreativnost učitelja; napredovanje u struci
(creativity in teaching; teachers creativity; career advancement)

Sažetak
Prema Pravilniku o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, elementi su vrjednovanja stručnosti i kvalitete rada učitelja i nastavnika uspješnost u radu s učenicima, izvannastavni stručni rad i stručno usavršavanje. Jedan je od elemenata vrjednovanja uspješnosti u radu s učenicima metodička kreativnost u poučavanju, odnosno pronalaženje postupaka za optimalno postizanje odgojno-obrazovnih ciljeva. Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi povezanost samoprocijenjene kreativnosti učitelja i samoprocijenjene opće te specifičnih metodičkih kreativnosti u poučavanju učenika (hrvatski jezik, likovna kultura, glazbena kultura, matematika, priroda i društvo, i tjelesna i zdravstvena kultura). Polazna je pretpostavka ovoga istraživanja da je osobna kreativnost učitelja prednost i resurs za metodičku kreativnost u poučavanju. Anonimno je i dobrovoljno sudjelovalo 106 sudionika ; 99 učiteljica (93.4%) i 7 učitelja razredne nastave (6.6%) uposlenih u osnovnim školama istočne Hrvatske, prosječne dobi od 41 godine (Mdobi = 40.7, SD = 10.05 ; raspon dobi 24–64). Četvrtina sudionika radi u kombiniranim (25 ; 23.6%), dok preostali rade s pojedinačnim razrednim odjelima (81 ; 76.4%). Sudionici su na pet stupnjeva (1–5 ; nedovoljna–izvrsna) procijenili vlastitu kreativnost u sljedećim aktivnostima: igra i igrolike aktivnosti, oblikovanje na plohi, oblikovanje u prostoru, matematika, istraživanje, izumi i tehnika, informatika, robotika, glazba (pjevanje, sviranje), ples, dramska i lutkarska, literarna kreativnost, dizajn tekstila i moda, tjelesni/sport, i fotografija. Na jednaki su način procijenili vlastitu opću metodičku kreativnost, te metodičku kreativnost po nastavnim predmetima. Aktivnosti su na temelju faktorske analize podijeljene u dva skupa. Statistički su značajne kanoničke korelacije osobne s metodičkom kreativnosti pokazale različitu prednost osobne intelektualno-motoričke kreativnosti i umjetničko-motoričke kreativnosti za metodičku kreativnost u sukladnim nastavnim predmetima. Rezultati su interpretirani u skladu s pretpostavkom povezanosti i koristi od osobne učiteljeve kreativnosti u metodičkoj kreativnosti u radu s učenicima, pri čemu je metodička kreativnost interpretirana kao sastavnica darovitosti učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko
Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave // 22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 212-212 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Rački, Ž. (2014) Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2014}, pages = {212-212}, keywords = {metodi\v{c}ka kreativnost, kreativnost u\v{c}itelja, napredovanje u struci}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Metodi\v{c}ka kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {metodi\v{c}ka kreativnost, kreativnost u\v{c}itelja, napredovanje u struci}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko}, year = {2014}, pages = {212-212}, keywords = {creativity in teaching, teachers creativity, career advancement}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Creativity in teaching in relation to the personal creativity in elementary school teachers}, keyword = {creativity in teaching, teachers creativity, career advancement}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font