Pregled bibliografske jedinice broj: 728470
Praktična primjena metode za određivanje performansi zrakoplova u penjanju
Praktična primjena metode za određivanje performansi zrakoplova u penjanju // KoREMA - Automatizacija u prometu 2014 / Željko Šakić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2014. str. 178-181 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 728470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praktična primjena metode za određivanje performansi zrakoplova u penjanju
(Practical aspects of aircraft climb performance test method)
Autori
Krajček, Karolina ; Šamle, Shadi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
KoREMA - Automatizacija u prometu 2014
/ Željko Šakić - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2014, 178-181
ISBN
978-953-6037-68-1
Skup
Tridesetčetvrti skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem AUTOMATIZACIJA U PROMETU 2014
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 05.11.2014. - 09.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vertikalna brzina zrakoplova; penjanje po zupcima; ispitivanje u letu
(aircraft climb rate; sawtooth climb; flight testing)
Sažetak
Cilj ovog rada je odrediti stvarne brzine uzdizanja zrakoplova i usporediti ih s teorijskim brzinama uzdizanja koje su navedene u Operativnom priručniku (POH, Pilot Operating Handbook) istog zrakoplova. Za testiranje se koristio zrakoplov Cessna 172N registarskih oznaka 9A-DAS u vlasništvu Fakulteta prometnih znanosti. Za određivanje brzine uzdizanja korištena je metoda penjanja po zupcima koja je standardna prilikom certifikacije zrakoplova malih brzina. U radu je navedena teorijska podloga metode te su objašnjeni postupci za provedbu metode. Testiranje zrakoplova provedeno je na tri visine po tlaku: 2000, 4000 i 8000 ft. Na svakoj visini testiranje je provedeno u rasponu indiciranih brzina od 50 do 65 čvorova. Vrijednosti maksimalnih brzina uzdizanja dobivene ispitivanjem zrakoplova u nestandardnim atmosferskim uvjetima i pri nestandardnoj masi reducirane su na standardne atmosferske uvjete i standardnu masu zrakoplova i uspoređene s vrijednostima iz Operativnog priručnika zrakoplova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Karolina Krajček Nikolić
(autor)