Pregled bibliografske jedinice broj: 728437
Poruke i sublimirane tehnike u medijima
Poruke i sublimirane tehnike u medijima // Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi / Josip Blažević (ur.).
Zagreb: Veritas, zagreb, 2014. str. 151-162 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 728437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poruke i sublimirane tehnike u medijima
(The sumbliniaren messages and techniques in the medija)
Autori
Tolić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi
/ Josip Blažević - Zagreb : Veritas, zagreb, 2014, 151-162
ISBN
978-959-8043-01-7
Skup
Novi religiozni pokreti, sekte i kultovi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.09.2014. - 11.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji; odgoj; djeca; vrijednosti; manipulacija; simboli; sumblimirane tehnike; semiotika medija
(media; symbly; technique of medija; the media semhiotik)
Sažetak
Dekodiranje simbola i sumblimiranih tenika u medijma pedagoški su zanemareno istraživačko područje, ali i iznimno intrigantno za odgojne znanosti. Teoretičari komunikacija, sociolozi, medijski pedagozi i mediolozi suglasni su s tezom da je društvena moć koncentrirana kod onih koji kontroliraju informacije. Moćne korporacije, koristeći se medijima, sve više pretvaraju djecu u pasivne konzumente, ovisnike o stvarima - nesposobne razlikovati autentičnu od neautentične zbilje. Brisanjem granica između stvarnoga i zamišljenoga takvi mediji postaju sredstvo ideologije zavođenja. Oni pretvaraju Homo sapieansa - communicansa u homo consumensa, što ima negativne implikacije na odgoj djece i mladih. U radu je naglasak na proučavanju poruka i tipova sumblimiranih tehnika za manipuliranje putem medija te nužnost stvaranja interdisciplinarnih veza medijske pedagogije i semiotike medija kod dekodiranja istih. Rad prikazuje brojne primjere „fetišiziranja“ određenih reklamnih proizvoda te narušavanja odgojnog procesa i procesa komunikacije na svim razinama. Navode se pedagogijske implikacije ne/razotkrivanja (dekodiranja) simboličkih poruka te se prikazuju rezultati istraživanja o utjecaju medija u (ne)promoviranju (ne)krščanskih vrednota u odgoju. Razvojem inovativnih metoda u radu s mladima i djecom, u sklopu Medijskoga odgoja kao predmeta, uočile bi se razlike između odgojnih i manipulativnih poruka u različitim medijima. Rad zaključuje da je za razoktrivanje sumblimiranih tenhnika u medijima nužna svrsishodna povezanost medijske pedagogije i semiotike medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Dvojezični Zbornik