Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 728405

Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole


Štulić, Jurana; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 230-230 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 728405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole
(Types of cheating in mathematics classes in high school students)

Autori
Štulić, Jurana ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 230-230

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
aktivno varanje; pasivno varanje; spolne razlike; razlike u postignuću
(active cheating; pasive cheating; gender differences; differences in achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati zastupljenost različitih oblika varanja na nastavi matematike kod učenika srednjih škola te provjeriti postoji li razlika u izraženosti varanja ovisno o spolu i prethodnom postignuću iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 544 učenika drugih i trećih razreda četiriju općih gimnazija u Zagrebu. Sudionici su ispunjavali Skalu varanja u školi konstruiranu za potrebe ovog istraživanja. Skala je sadržavala osam čestica od kojih se svaka odnosi na ponašajno različit oblik varanja u školi. Rezultati pokazuju da su među ispitanim oblicima nepoštenog ponašanja na nastavi matematike najzastupljeniji dopuštanje drugima da prepišu od njih na pismenom ispitu i pomaganje drugima pri rješavanju ispita, dok je najmanje zastupljeno primanje i slanje odgovora na ispitima mobitelom. Faktorska analiza skale pokazala je kako ponašanja opisana u skali čine dva različita konstrukta, prema sadržaju čestica nazvana aktivno i pasivno varanje. Aktivno varanje odnosi se na varanje s ciljem poboljšanja vlastitog uspjeha, dok je kod pasivnog namjera pomaganje drugima, bez izravne koristi za akademski uspjeh samog učenika koji vara. Daljnja analiza pokazala je kako učenici statistički značajno više izvještavaju o sudjelovanju u pasivnom, nego u aktivnom varanju. Ispitivanjem spolnih razlika utvrđeno je da nema razlika u aktivnom varanju, a o pasivnom varanju više izvještavaju djevojke. Prethodno postignuće iz matematike povezano je s izraženošću obje vrste varanja – učenici s lošijom ocjenom više aktivno varaju, a kod učenika s boljim uspjehom izraženije je pasivno varanje. Provedeno istraživanje ukazuje na to kako varanje u školi ne bismo trebali promatrati kao unitaran konstrukt te nameće praktično pitanje o podlozi i načinima sprečavanja ove dvije vrste varanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Štulić, Jurana; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 230-230 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Štulić, J., Pavlin-Bernardić, N. & Rovan, D. (2014) Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}tuli\'{c}, Jurana and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Rovan, Daria}, year = {2014}, pages = {230-230}, keywords = {aktivno varanje, pasivno varanje, spolne razlike, razlike u postignu\'{c}u}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Oblici varanja na nastavi matematike kod u\v{c}enika srednje \v{s}kole}, keyword = {aktivno varanje, pasivno varanje, spolne razlike, razlike u postignu\'{c}u}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}tuli\'{c}, Jurana and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Rovan, Daria}, year = {2014}, pages = {230-230}, keywords = {active cheating, pasive cheating, gender differences, differences in achievement}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Types of cheating in mathematics classes in high school students}, keyword = {active cheating, pasive cheating, gender differences, differences in achievement}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font