Pregled bibliografske jedinice broj: 728209
Spontana komunikacija djece s poremećajima iz autističnog spektra
Spontana komunikacija djece s poremećajima iz autističnog spektra // Aktualnost Guberinine misli u stoljeću uma = Actuality of Guberina’s thought in the century of mind : znanstveno-stručna monografija VIII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema (svibanj 2014.) : u povodu 100. obljetnice rođenja akademika Petra Guberine / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2014. str. 183-213 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 728209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spontana komunikacija djece s poremećajima
iz autističnog spektra
(Spontaneous communication in children with
autism spectrum disorders)
Autori
Stošić, Jasmina ; Bratković, Daniela ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Aktualnost Guberinine misli u stoljeću uma = Actuality of Guberina’s thought in the century of mind : znanstveno-stručna monografija VIII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema (svibanj 2014.) : u povodu 100. obljetnice rođenja akademika Petra Guberine
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2014, 183-213
ISBN
978-953-7948-00-9
Skup
8. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.05.2013. - 23.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spontana komunikacija, poremećaji iz autističnog spektra, model kontinuuma
(spontaneous communication, autism spectrum disorders, continuum model)
Sažetak
Spontano iniciranje komunikacije, neovisno o samom razvoju jezika, djeci s poremećajima iz autističnog spektra predstavlja najveći izazov. Stoga je i Nacionalno vijeće za istraživanje SAD-a (NRC, 2001), u koje je bilo uključeno 12 istaknutih stručnjaka različitih disciplina i orijentacija na području poremećaja iz autističnog spektra, izdvojilo spontanu, iniciranu komunikaciju kao prvi prioritet podučavanja djece s poremećajima iz autističnog spektra. Naglašavanje važnosti spontane komunikacije u svakodnevnim socijalnim iskustvima djece dovodi do izazova u njenom podučavanju. Nužno je preispitati strategije za poticanje komunikacije te činjenicu koliko su one zaista usmjerene na usvajanje spontane komunikacije, odnosno postizanje komunikacijske kompetencije. Cilj ovog rada bio je utvrditi potiče li se spontanost u programima podučavanja komunikacije koji su evaluirani u istraživanju. Ukupno je izdvojeno 48 istraživanja te su ona analizirana obzirom na funkcije komunikacije, okolinu u kojoj se provodila intervencija, osobe koje su provodile intervenciju, strategije intervencije, nacrt istraživanja, rezultate, generalizaciju i održavanje te spontanost komunikacije. Unatoč činjenici što većina analiziranih istraživanja izvještava o pozitivnim ishodima, odnosno o napretku sudionika u svim promatranim varijablama, ostaje vrlo upitno koliko podučavane strategije stvarno potiču komunikacijsku spontanost i općenito kompetentnost u komunikaciji djece s poremećajima iz autističnog spektra.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG