Pregled bibliografske jedinice broj: 728202
'Invaliditet' u kontekstu romana Zaboravljeni sin Mire Gavrana
'Invaliditet' u kontekstu romana Zaboravljeni sin Mire Gavrana // Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje: zbornik sažetaka i radova 10. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko (ur.).
Zagreb: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014. str. 9-21 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 728202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'Invaliditet' u kontekstu romana Zaboravljeni sin Mire Gavrana
(Disability in the context of novel Forgotten son by Miro Gavran)
Autori
Mihanović, Vesna ; Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Dulčić, Adinda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje: zbornik sažetaka i radova 10. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko - Zagreb : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014, 9-21
ISBN
978-953-96760-9-2
Skup
10. kongres edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
invaliditet ; paternalistički i socijalni diskurs ; nediskriminacija ; ljudsko dostojanstvo ; afirmacija invaliditeta ; predrasude
(disability ; paternalistic and social discourse ; non-discrimination ; human dignity ; affirmation of disability ; prejudices)
Sažetak
Roman Zaboravljeni sin Mire Gavrana traganje je za novim modelima u pristupu invaliditetu, što je jedna od osobina postmodernističkog romana kao književne i kulturne neminovnosti. U romanu se koristi paternalistički i socijalni diskurs u okviru kojih se izmjenjuju slike i konstatacije. Roman nudi čitateljima mogućnost afirmacije invaliditeta pomažući im u stvaranju fiktivne različitosti koja je izvor nediskriminacije i poštivanja ljudskog dostojanstva. S aspekta suvremene naratologije, roman je kazivanje o međusobnim odnosima likova, o odnosima djeteta i članova obitelji, djeteta i domicilne sredine, o fikciji i stvarnosti, sposobnosti i nesposobnosti i slično. Glavni lik romana Zaboravljeni sin je mladić (Mislav) s lakšim intelektualnim teškoćama koji se nakon petnaest godina izbivanja vraća u svoju obitelj kao stranac. Istrgnut iz svog poznatog malog svijeta, 'gurnut' je u sredinu koja je puna predrasuda prema osobama koje su drugačije. Zatvara se u svijet dnevničkih bilježaka koje mu pružaju podršku u svakodnevnom životu, obiteljskom krugu i izvanjskom svijetu. Kada upozna djevojku Jasenku, život dobiva drugačiji smisao. Koliko dugo osjećaj sreće može trajati, Mislav će spoznati tek onda kada Jasenka smrtno strada u automobilskoj nesreći. Roman Zaboravljeni sin treba promatrati kao mogućnost upoznavanja čitatelja s jednostranim poimanjem različitosti i ljudskih razlika. Roman u velikoj mjeri ima moralno-etičku funkciju pa zbog toga treba s oprezom pristupiti odnosu mladih čitatelja prema ovom romanu, kako mladi naraštaji ne bi bili pod pritiskom 'ukalupljenih' razmišljanja iz prošlosti. S obzirom na to da su osobe s invaliditetom u javnom životu Hrvatske još uvijek slabo vidljive, ovaj roman može biti surogat njihove javne nevidljivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG