Pregled bibliografske jedinice broj: 727843
Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi
Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2014. str. 185-197 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 727843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi
(Pedagogue and participatory rights of students in primary school)
Autori
Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pavleković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2014, 185-197
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Igalo, Crna Gora, 21.06.2014. - 22.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Konvencija o pravima djeteta; participativna prava; školski pedagog
(Convention on the Rights of the Child; participatory rights; school pedagogue)
Sažetak
Gotovo je četvrt stoljeća od donošenja Konvencije o pravima djeteta i razumljivo je da se implikacije ovako sveobuhvatnog i spektralnoga dokumenta vremenom sve snažnije osjete u svima sredinama djetetovoga odrastanja i razvoja. Osobito se to odnosi na skupinu participativnih prava koja su svojim iznimno inovativnim karakterom omogućila djeci izražavanje mišljenja i stavova o svim bitnim pitanjima za njihov život te pravo na uvažavanje istih, sukladno dobi i zrelosti. Taj novi pogled na pravni i socijalni položaj djeteta u okružju u kojemu živi, očekivano je otvorio veliki prostor pedagogijskim promišljanjima i istraživanjima te promjenama u odgojno-obrazovnome radu škola koja se treba više prilagoditi i usmjeriti ovoj novoj „konvencijskoj“ filozofiji shvaćanja djeteta. U sukonstrukciji takvoga kurikuluma gdje je učenik središnji „aktivni subjekt s pravima“ javljaju se novi zadatci i mijenjuju uloge svih sudionika. Postavlja se pitanje tko će u brojnim i zahtjevnim ciljevima suvremene škole promicati i predvoditi ove važne i složene zadaće ostvarivanja i zaštite participativnih prava djeteta/učenika i kakva je u tome uloga školskih pedagoga čija je svrha poticanje inovacija i pedagoškog razvoja za dobrobit djeteta, škole, odgojno-obrazovnog sustava i društva u cjelini. Cilj je ovoga rada razmotriti participativna prava učenika u osnovnoj školi te ulogu pedagoga u njihovome promicanju, ostvarivanju i zaštiti. Rezultati provedenog anketnog istraživanja među 30 osnovnoškolskih pedagoga pokazuju prisutnost ove problematike u njihovome radu, a samoprocjena kako svoju ulogu u promicanju participativnih prava učenika vide utjecajnom, osobito u koordinaciji ukupnoga rada svih u školi na tome značajnome i aktualnom razvojno-pedagoškome cilju škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija