Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 727726

Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja


Ristić Dedić, Zrinka; Matić, Jelena; Ančić, Branko
Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 59-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 727726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja
(Index of Inclusion in Croatian Educational Context: Pupils, Parents and School Staff Perspectives)

Autori
Ristić Dedić, Zrinka ; Matić, Jelena ; Ančić, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014, 59-60

ISBN
978-953-6218-62-2

Skup
2. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
indeks inkluzije; školske inkluzivne prakse; školske inkluzivne politike
(Index of Inclusion; Inclusive Practices in School; Inclusive Policies in School)

Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati hrvatskog dijela početnog istraživanja provedenog u okviru zajedničkog projekta Europske Unije i Vijeća Europe „Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju od 2013. do 2016. godine“. U okviru projekta se u školama primjenjuje metodologija „Indeksa inkluzije“ koju su razvili Booth & Ainscow (2002.), a za potrebe projekta prilagodili Bartlett i sur. (2014.), s ciljem pomaganja školama u procesu razvoja školskih praksi i politika inkluzivnog obrazovanja korištenjem pristupa koji uključuje cijelu školu. Polazi se od široke definicije inkluzivne škole kao one u kojoj se svaki učenik osjeća dobrodošlo, svaki roditelj uključen, a svaki nastavnik cijenjen. Cilj je početnog istraživanja bio utvrditi početno stanje razvijenosti praksi i pristupa inkluzivnog obrazovanja u školama u trenutku kad još nije započet rad na razvoju školskih praksi i politika inkluzivnog obrazovanja. Cilj je rada ispitati razlike u doživljaju inkluzivnosti škola između različitih vrsta škola te između različitih školskih dionika (učenika, roditelja, nastavnika, članova školskog projektnog tima). U projektu sudjeluje sedam škola u Republici Hrvatskoj: tri osnovne škole, dvije gimnazije i dvije strukovne škole. U početnom istraživanju je sudjelovalo ukupno 692 učenika, 480 roditelja, 290 nastavnika i 39 članova školskih projektnih timova. Primijenjeni su upitnici koji su ispitivali četiri dimenzije inkluzivnog obrazovanja: A) Inkluzivne prakse pri ulasku u školu, B) Doživljaj inkluzije u školi, C) Inkluzivne prakse poučavanja i D) Angažman lokalne zajednice. Na temelju procjena na tim dimenzijama formiran je jedinstveni indeks inkluzije za svaku školu. Rezultati pokazuju da su indeksi inkluzije viši za osnovne škole i gimnazije, nego za strukovne škole, ali i da razlike unutar pojedinih vrsta škole ukazuju na mogućnost da se radi o školsko-specifičnim razlikama. Dobivene su značajne razlike u procjenama između pojedinih školskih dionika: nastavnici i školsko osoblje značajno pozitivnije vrednuje inkluzivnost škola od učenika i roditelja na svim ispitivanim dimenzijama. Najslabije procijenjena dimenzija kod različitih dionika jest D) Angažman lokalne zajednice. Predstavljeni rezultati istraživanja daju određene smjernice školama za razvoj školskih inkluzivnih praksi i politika, ali također govore o primjenjivosti i mogućnostima unapređenja metodologije Indeksa inkluzije u hrvatskim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Ristić Dedić, Zrinka; Matić, Jelena; Ančić, Branko
Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 59-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ristić Dedić, Z., Matić, J. & Ančić, B. (2014) Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja. U: Iris Marušić (ur.)2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama.
@article{article, author = {Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka and Mati\'{c}, Jelena and An\v{c}i\'{c}, Branko}, year = {2014}, pages = {59-60}, keywords = {indeks inkluzije, \v{s}kolske inkluzivne prakse, \v{s}kolske inkluzivne politike}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima u\v{c}enika, roditelja i \v{s}kolskog osoblja}, keyword = {indeks inkluzije, \v{s}kolske inkluzivne prakse, \v{s}kolske inkluzivne politike}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka and Mati\'{c}, Jelena and An\v{c}i\'{c}, Branko}, year = {2014}, pages = {59-60}, keywords = {Index of Inclusion, Inclusive Practices in School, Inclusive Policies in School}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Index of Inclusion in Croatian Educational Context: Pupils, Parents and School Staff Perspectives}, keyword = {Index of Inclusion, Inclusive Practices in School, Inclusive Policies in School}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font