Pregled bibliografske jedinice broj: 727478
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 10(2) (2013), 265-283 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 727478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja
(A confrontational test: the gender dimension of intercultural education)
Autori
Bartulović, Marija
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10(2)
(2013);
265-283
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum
(gender equality; intercultural education; feminist pedagogy; formal curriculum; hidden curriculum)
Sažetak
Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan uz feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu na ostale oblike opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima ; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski