Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 727478

Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja


Bartulović, Marija
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 10(2) (2013), 265-283 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 727478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja
(A confrontational test: the gender dimension of intercultural education)

Autori
Bartulović, Marija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10(2) (2013); 265-283

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum
(gender equality; intercultural education; feminist pedagogy; formal curriculum; hidden curriculum)

Sažetak
Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan uz feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu na ostale oblike opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima ; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marija Bartulović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bartulović, Marija
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 10(2) (2013), 265-283 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bartulović, M. (2013) Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10(2), 265-283.
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija}, year = {2013}, pages = {265-283}, keywords = {rodna jednakost, interkulturno obrazovanje, feministi\v{c}ka pedagogija, formalni kurikulum, skriveni kurikulum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10(2)}, issn = {1334-7888}, title = {Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnoga obrazovanja}, keyword = {rodna jednakost, interkulturno obrazovanje, feministi\v{c}ka pedagogija, formalni kurikulum, skriveni kurikulum} }
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija}, year = {2013}, pages = {265-283}, keywords = {gender equality, intercultural education, feminist pedagogy, formal curriculum, hidden curriculum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10(2)}, issn = {1334-7888}, title = {A confrontational test: the gender dimension of intercultural education}, keyword = {gender equality, intercultural education, feminist pedagogy, formal curriculum, hidden curriculum} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font