Pregled bibliografske jedinice broj: 726978
Otvorenost hrvatskih arhiva prema odgojno- obrazovnom sustavu
Otvorenost hrvatskih arhiva prema odgojno- obrazovnom sustavu // Arhivi i politika / Babić, Silvija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko arhivističko društvo, 2014. str. 209-240 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 726978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvorenost hrvatskih arhiva prema odgojno- obrazovnom sustavu
(Openness of Croatian archives to educational system)
Autori
Garić, Ana ; Stančić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Arhivi i politika
/ Babić, Silvija - Zagreb : Hrvatsko arhivističko društvo, 2014, 209-240
ISBN
978-953-98228-8-8
Skup
4. Kongres hrvatskih arhivista
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.10.2013. - 25.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
arhiv; arhivska pedagogija; arhivski pedagog; obrazovni potencijal arhiva; učenik
(archive; archival pedagogy; archival pedagogue; educational potential of archive; student)
Sažetak
Autori polaze od činjenice da se arhivi u inozemstvu sve više otvaraju obrazovnom sustavu kako boljim povezivanjem i suradnjom tako i razvojem elektroničkih didaktičkih materijala. Zbog toga su autori proveli istraživanje u arhivima na nacionalnoj razini kojim su ispitali postojanje takvih aktivnosti i sadržaja u Hrvatskoj te ih usporedili s međunarodnim iskustvima. U istraživanju se ispitivalo postojanje politike otvorenosti prema odgojno-obrazovnom sustavu, osobni stavovi zaposlenika u arhivima te njihova motivacija za razvoj takvih aktivnosti i sadržaja. U istraživanju su sudjelovali i učenici viših razreda osnovnih škola te učitelji i nastavnici. Na temelju rezultata provedenog istraživanja autori zaključuju o trenutnom stanju razvijenosti didaktičkih aktivnosti i materijala te povezanosti arhiva i škola. Konačno, autori predlažu niz konkretnih mjera i postupaka koje bi arhivi mogli provoditi kako bi vrijedno gradivo učinili dostupnijim u elektroničkom obliku te tako zainteresirali sudionike odgojno-obrazovnog procesa na veće korištenje takvih sadržaja u nastavi. Međusobno povezivanje arhiva i odgojno-obrazovnih institucija može značajno pridonijeti osvješćivanju važnosti arhiva i arhivskoga gradiva, uključivanju u svjetske trendove suvremene arhivistike te razvoju arhivske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski