Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 726377

Učestalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima


Srića, Suzana; Skočić Mihić, Sanja
Učestalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima // 2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" : knjiga sažetaka
Zagreb, 2014. str. 65-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 726377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učestalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima
(Frequency and parental satisfaction in collaborating with preschool teacher)

Autori
Srića, Suzana ; Skočić Mihić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" : knjiga sažetaka / - Zagreb, 2014, 65-66

Skup
Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" (2 ; 2014)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vještine savjetovanja ; odgajatelji ; roditelji ; razine suradnje
(counseling skils ; preschool teacher ; parents ; forms)

Sažetak
Uključivanje roditelja u različite razine suradnje sastavni je dio kurikuluma ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Posljednjih desetljeća znatno se povećao opseg literature o važnosti njihovog suradničkog (partnerskog) djelovanja. Međutim, iznenađujuće mali broj autora provodi istraživanja savjetodavnog rada u odgojno-obrazovnim ustanovama, posebice utvrđivanja roditeljske perspektive o ponuđenim razinama suradnje. Stoga se u radu ispituje kako roditelji doživljavaju svoje uključivanje i zadovoljstvo različitim razinama suradnje koje odgajatelji realiziraju kroz grupne i individualne susrete s njima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 216 roditelja djeca uključene u predškolske ustanove na području Istarske, Primorsko- goranske, Zadarske, Ličko-senjske i Zagrebačke županije. Skala učestalosti i zadovoljstva suradnjom sa odgajateljima sadrži dvije dimenzije (učestalost i zadovoljstvo) sa šest čestica koji opisuju različite razine suradnje sa roditeljima: roditeljski sastanci, individualni razgovori, radionice, radne akcije, izleti, svečanosti i volontiranje u skupini. Utvrđena je jednofaktorska struktura na obje dimenzije zadovoljavajućih metrijskih karakteristika (α=0, 83 ; α=0, 73). Roditelji najučestalije participiraju na roditeljskim sastancima, u prosjeku dva i pol puta godišnje. Prosječno, dva puta na godinu, sudjeluju u vrtićkim svečanostima, individualnim razgovorima i radionicama. Jednom godišnje uključuju se u izlete i na radne akccije, a najmanje u volonterske aktivnosti. Najzadovoljniji su roditeljskim sastancima (M=3, 59), svečanostima (M=3, 49), radionicama (M=3, 43) i individualnim razgovorima (M=3, 41). Najmanje su zadovoljni volontiranjem (M=2, 41), koje je novija razina uključivanja roditelja u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, i razmijerno rijetka u koju se uključuje tek svaki drugi roditelj jednom godišnje. Roditelji su u većoj mjeri zadovoljni suradnjom s odgajateljima na svim razinama. Zadovoljniji su suradnjom s odgajateljima (M=3, 72) i općenito odgojno- obrazovnom ustanovom (M=3, 64), u odnosu na stručne suradnike (M=3, 24). Šestina roditelja doživjela je različite izazovne situacije u roditeljstvu bilo da se odnose na obiteljske situacije kao što su rastava, prinova u obitelji i gubitak posla i na razvojne momente djeteta kao što su mucanje, tikovi, agresivna ponašanja, autizam i mokrenje u krevet. Tek polovica ovih roditelja primila je pomoć u roditeljstvu od strane stručnih suradnika u nošenju s njima. Evidentno je da ponuđene razine suradnje odgajatelja s roditeljima kvalitativno i kvantitativno zadovoljavaju potrebe roditelja. Unapređenje suradničkih odnosa, radi dobrobiti djeteta, potrebno je kroz intenzivniju i dostupniju podršku stručnih suradnika i odgajatelja, za roditelje, koji se tijekom ranog djetinjstva susretnu s različitim izaovnim situacijama u roditeljstvu za koje trebaju dodatnu podršku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Srića, Suzana; Skočić Mihić, Sanja
Učestalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima // 2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" : knjiga sažetaka
Zagreb, 2014. str. 65-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Srića, S. & Skočić Mihić, S. (2014) Učestalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima. U: 2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Sri\'{c}a, Suzana and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2014}, pages = {65-66}, keywords = {vje\v{s}tine savjetovanja, odgajatelji, roditelji, razine suradnje}, title = {U\v{c}estalost i zadovoljstvo roditelja suradnjom s odgajateljima}, keyword = {vje\v{s}tine savjetovanja, odgajatelji, roditelji, razine suradnje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sri\'{c}a, Suzana and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2014}, pages = {65-66}, keywords = {counseling skils, preschool teacher, parents, forms}, title = {Frequency and parental satisfaction in collaborating with preschool teacher}, keyword = {counseling skils, preschool teacher, parents, forms}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font