Pregled bibliografske jedinice broj: 726369
Doživljavaju li roditelji da im odgajatelji pružaju potrebnu podršku u roditeljstvu?
Doživljavaju li roditelji da im odgajatelji pružaju potrebnu podršku u roditeljstvu? // 2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažetaka
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 68-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 726369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljavaju li roditelji da im odgajatelji pružaju potrebnu podršku u roditeljstvu?
(Do parents perceive that their preschool teachers provide the necessary support in parenting?)
Autori
Tadić, Marica ; Skočić Mihić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažetaka
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014, 68-69
Skup
Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” (2 ; 2014)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vještine savjetovanja ; preschool teachers ; roditelji
(counselling skills ; preschool teachers ; parents)
Sažetak
Savjetodavni rad odgajatelja s roditeljima predškolske djece dio je suvremene koncepcije suradnje vrtića i obitelji i relativno novija tema. U skladu je s humanističko razvojnom orijentacijom predškolskog odgoja i obrazovanja, ekološkom teorijom sustava i novim znanstvenim pogledima na dijete i djetinjstvo. Zakonskom obvezom odgajatelja da provode savjetovanje sa roditeljima predškolske djece proširuju se kompetencije odgajatelja i profesionalizacijom struke. Potreba je i pravo suvremene obitelji koja gubi tradicionalne oblike i funkcije, mrežu potpore šire obitelji i koja se nalazi pod pritiskom burnih društvenih promjena. Dječji vrtić preuzima dio odgojne funkcije obitelji, a s njom i obvezu da obitelji pruži potrebnu podršku u roditeljstvu. Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenje roditelja o percipiranoj podršci koju mogu dobiti od strane odgajatelja u procesu savjetovanja na individualnim razgovorima. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 216 roditelja predškolske djece, najvećim dijelom iz Istarske i Primorsko-goranske županije. Skala doživljaja podrške na individualnim razgovorima sadrži 12 čestica koje opisuju roditeljski doživljaj podrške od strane odgajatelja i konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Faktorskom analizom utvrđena je dvofaktorska struktura: Faktor razumijevanja/empatije i faktor podupiranja, dobrih metrijskih karakteristika (α=0, 879 ; α=0, 839). Roditelji smatraju da im odgajatelji u velikoj mjeri pružaju podršku u roditeljstvu, nešto više kroz osjećaj razumijevanja/empatije pružen od strane odgajatelja (M=3, 34) u odnosu na osjećaj podupiranja (M=2, 97). Tijekom individualnih sastanaka doživjeli su razumijevanje i empatiju odgajatelja jer oni znaju kako roditeljstvo može biti zahtjevno, pružali su informacije o situacijama vezanim uz rast i razvoj djeteta, bili spremni na razlike u mišljenjima, imali interesa za roditeljsku perspektivu, razumjeli roditeljsku perspektivu i poštivali izbore roditelja čak i kada su smatrali da nisu u interesu djeteta. Roditelji su doživljaj da ih odgajatelji takođe u većoj mjeri podupiru jer su im pružali podršku u izazovnim situacijama odrastanja djeteta, više su od ostalih stručnjaka, pomogli u „izazovnim“ situacijama vezanim uz rast i razvoj djeteta podupiru poticali roditelje na razgovor o „izazovnim“ situacijama vezanim uz rast i razvoj djeteta, poticali razvoj roditeljskih kompetencija, pružali pomoć bez uključivanja stručnih suradnika i uključujući i stručne suradnike (psiholog, pedagog). Jedino podrške koja uključuje stručne suradnike i odgajatelje procjenjuju djelomičnom, što je moguće posljedica nedovoljne i neujednačene raspoloživosti stručnih suradnika. Zadovoljstvo roditelja podrškom koju im odgajatelji pružaju stavlja pred odgajatelje odgovornost da se još više osposobljavaju za ovu složenu zadaću. Utvrđivanje čimbenika koji facilitiraju ili ometaju savjetodavni proces pomoći će unapređivanju savjetovanja, što vodi ostvarivanju zajedničkog cilja– maksimalne dobrobiti djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija