Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 726365

Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja?


Galić, Matea; Skočić Mihić, Sanja; Arrigoni, Jasna
Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja? // 2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 726365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja?
(Self-perceived teachers competence to teach gifted students : identification, professional support and education of teachers?)

Autori
Galić, Matea ; Skočić Mihić, Sanja ; Arrigoni, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014, 27-28

Skup
Dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” (2 ; 2014)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
daroviti učenici ; učitelji ; poučavanje ; identifikacija ; kompetentnost
(gifted children ; teacher ; teaching ; identification ; competences)

Sažetak
Darovitost je složen fenomen, teorijski opisan brojnim definicijama i kriterijima, a u odgojno-obrazovnom sustavu termin daroviti učenici odnosi se na heterogenu skupinu učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama čiji su potencijali ili postignuća značajno iznadprosječni. Poučavanje darovitih učenika traži sustavno organiziranu identifikaciju i praćenje, te kompetentne učitelje koji su osposobljeni poučavati ih u skladu s njihovim odgojno-obrazovnim potrebama. Obzirom na nedostatnu sustavnu brigu za darovite učenike u školskom sustavu i učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja u radu se polazi od hipoteze da učitelji u manjoj mjeri identificiraju darovite učenike, imaju nedostatnu podršku stručnih suradnika, da djelomično poznaju osobine ovih učenika, te da se shodno tome i procjenjuju djelomično kompetentnima za rad s darovitim učenicima. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave zaposlenih u četiri županije. Kreiran je mjerni instrument koji uz niz nezavisnih varijabli sadrži Skalu samoprocijenjih kompetencija za poučavanje darovitih učenika dobrih metrijskih karakteristika (Cronbach α =0, 83). Rezultati istraživanja govore o nedovoljnoj identifikaciji darovitih učenika jer tek polovica učitelja procjenjuje da u razredu ima darovitog učenika, samo 6% učitelja ima službeno identificirane darovite učenike u razredu, s vrlo upitnim razumijevanjem termina službene identifikacije. Tek 10% učitelja imalo je osrednju razinu podrške stručnih suradnika u radu s darovitim učenicima. Učitelji procjenjuju da u većoj mjeri poznaju osobine darovitih učenika (M=2, 74) i da se u većoj mjeri procjenjuju kompetentnima poučavati darovite učenike (M=2, 9). Smatraju da su osrednje educirani za poučavanje darovitih učenika (M=2, 33), što je očekivano obzirom na nepostojanje obveznog kolegija za stjecanje kompetencija za poučavanje ovih učenika u formalnom obrazovanju učitelja. Slično, tijekom trajnog profesionalnog razvoja kompetencije za rad s darovitim učenicima steklo je tek 24% učitelja. Iako oskudno educirani, suprotno postavljenoj hipotezi učitelji se procjenjuju u većoj mjeri kompetentnima poučavati darovite učenike, što može govoriti o njihovoj spremnosti i moguće tek površnom razumijevanju ovog fenomena utemeljenoga na predrasudama o darovitim učenicima. Zaključno, učitelji poučavaju uglavnom neidentificirane darovite učenike u razredima, s nedostatnom razinom osposobljenosti tijekom inicijalnog i trajnog profesionalnog razvoja i oskudnom podrškom stručnih suradnika. Da bi daroviti učenici mogli realizirati svoje potencijale, treba usustaviti proces njihove identifikacije i praćenja, te osiguravanja individualizacije u radu i obogaćivanja programa rada, koji je jedino moguće uz kompetentne učitelje kao nositelja procesa poučavanja darovitih učenika. Ključne riječi: daroviti učenici, učitelji, poučavanje, identifikacija, kompetentnost

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Jasna Arrigoni (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Galić, Matea; Skočić Mihić, Sanja; Arrigoni, Jasna
Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja? // 2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2014. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Galić, M., Skočić Mihić, S. & Arrigoni, J. (2014) Procjenjuju li se učitelji kompetentnima poučavati darovite učenike : identifikacija, stručna podrška i educiranost učitelja?. U: 2. dani obrazovnih znanosti “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” : knjiga sažezaka.
@article{article, author = {Gali\'{c}, Matea and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Arrigoni, Jasna}, year = {2014}, pages = {27-28}, keywords = {daroviti u\v{c}enici, u\v{c}itelji, pou\v{c}avanje, identifikacija, kompetentnost}, title = {Procjenjuju li se u\v{c}itelji kompetentnima pou\v{c}avati darovite u\v{c}enike : identifikacija, stru\v{c}na podr\v{s}ka i educiranost u\v{c}itelja?}, keyword = {daroviti u\v{c}enici, u\v{c}itelji, pou\v{c}avanje, identifikacija, kompetentnost}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja, Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gali\'{c}, Matea and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Arrigoni, Jasna}, year = {2014}, pages = {27-28}, keywords = {gifted children, teacher, teaching, identification, competences}, title = {Self-perceived teachers competence to teach gifted students : identification, professional support and education of teachers?}, keyword = {gifted children, teacher, teaching, identification, competences}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja, Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font