Pregled bibliografske jedinice broj: 726338
Prikaz nacrta istraživanja „Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije“
Prikaz nacrta istraživanja „Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije“ // Knjiga sažetaka 4. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Izvan granica" / Irma Kovčo Vukadin, Dora Dodig (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 125-126 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 726338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz nacrta istraživanja „Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije“
(Outline of research proposal “Levels of risk for behavioural problems in the early stages of a child’s development and professional intervention”)
Autori
Vlah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 4. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Izvan granica"
/ Irma Kovčo Vukadin, Dora Dodig - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 125-126
ISBN
978-953-6418-75-6
Skup
4. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Izvan granica"
Mjesto i datum
Supetar, Hrvatska, 09.10.2014. - 11.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
multidisciplinarna procjena; problemi u ponašanju; rane intervencije; razvojni rizici; stručna intervencija
(behavioural problems; early interventions; multidisciplinary assessment; developmental risks; professional intervention)
Sažetak
Svrha izlaganja je ukratko prikazati projektnu ideju i ciljeve istraživanja „Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije“. Prema vrijednostima i načelima recentnog i globalnog pokreta „Ranih intervencija u djetinjstvu“, koji je prepoznat i prihvaćen i u Hrvatskoj, za osmišljavanje kvalitetnih, adekvatnih i dokazano učinkovitih stručnih intervencija za djecu s problemima u ponašanju rane razvojne dobi, neophodan je istovremeni rad s djetetom i obitelji koji su u riziku za neuspješnu životnu adaptaciju i/ili nastanak i razvoj problema u ponašanju. Rizici mogu biti prepoznati na različitim razinama te se može reći da oni mogu biti minimalni, umjereni i visoki, a u skladu s time se definiraju i provode programi stručnih intervencija. Cilj planiranog istraživanja je procijeniti razine rizika za razvoj problema u ponašanju kod djece starosti 1, 5 do 2, 5 godina u gradu Rijeci. U skladu s time razrađeni su sljedeći podciljevi: 1. utvrditi razine učestalosti problema u ponašanju kod djece dvogodišnjaka na tri razine rizičnosti: minimalni, umjereni i visoki ; 2. utvrditi povezanost razina rizičnosti za probleme u ponašanju i nekih faktora rizičnosti kod djeteta i obitelji (npr. temperament djeteta, majčine reakcije na djetetovo neprimjereno ponašanje, majčine procjene dječjeg razvojnog statusa u otkrivanju razvojnih problema i problema u ponašanju, stručna pomoć koju obitelj prima u zajednici, procjene odgajateljica u vrtiću/patronažnih sestara o specifičnim potrebama za pomoć djetetu i obitelji). Istraživanje se planira provoditi kvantitativnom i kvalitativnom metodologijom tijekom akademske 2014./2015. godine s reprezentativnim uzorkom sudionika. Istraživački tim je multidisciplinaran. The aim of this presentation is to give a short overview of the research objectives and the idea behind the project “Levels of risk for behavioural problems in the early stages of a child’s development and professional intervention”. According to the values and principles of the recent “Early Childhood Intervention global movement”, which is also recognized and accepted in Croatia, in order to create quality, adequate and verifiably effective early interventions for children in the early stages of development who present with behavioural problems, it is necessary to work simultaneously with the child and the family that are at risk for unsuccessful adaptation to life and/or at risk to occurrence and development of behavioural problems. Risks can be recognized at different levels: they can be minimal, moderate and high. Professional intervention programmes are defined and implemented according to these levels. The aim of the planned research is to establish the levels of risk for the development of behavioural problems in children aged 1, 5 to 2, 5 years in the city of Rijeka. In accordance with this, the following sub-objectives have been developed: 1. to establish the frequency levels of behavioural problems in two-year-old children on three risk levels: minimal, moderate and high ; 2. to establish the connection between the levels of risk for behavioural problems and some risk factors in children and families (e.g. child temperament, mother’s reactions to the child’s inappropriate behaviour, mother’s evaluation of the child’s developmental status in discovering developmental and behavioural problems, professional help provided to the family in the community, evaluation given by kindergarten teachers/visiting nurses about particular needs of the child and family in order to provide help). The research will be carried out on a representative sample during the academic year 2014/2015 Both quantitative and qualitative methodology will be used. The research team is multidisciplinary.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
Napomena
Ovaj rad je financiralo/sufinanciralo Sveučilište u Rijeci projektom 13.10.2.2.03