Pregled bibliografske jedinice broj: 726118
Glazbene igre u primarnom obrazovanju
Glazbene igre u primarnom obrazovanju // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 685-701 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 726118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene igre u primarnom obrazovanju
(Music games in primary education)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, B., Škojo, T. - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 685-701
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene igre ; glazbene sposobnosti ; učenici mlađe školske dobi
(music games ; musical abilites ; younger pupils)
Sažetak
U osnovnoj se školi, prema nastavnom planu, nastava glazbene kulture odvija jedan nastavni sat tjedno, no poželjno je da se glazbene aktivnosti u primarnom obrazovanju javljaju svaki dan. Učitelji primarnog obrazovanja ne moraju se strogo pridržavati rasporeda sati te ne moraju izvoditi nastavu prema predmetnom modelu koji, u biti, i nije primjeren učenicima mlađe školske dobi. Stoga bi se glazbene aktivnosti, pa tako i glazbene igre, mogle izvoditi i u okviru neglazbenih predmeta razredne nastave. Naime, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenoga ozračja u razredu, doprinose zanimljivosti, uklanjaju monotoniju i učenici će stoga biti pažljiviji. Osim toga, pomoću njih učenici nesvjesno usvajaju glazbena znanja i vještine te uočavaju glazbene sastavnice. Najveći argument za njihovo uvođenje u nastavu glazbene kulture, ali i nastavu neglazbenih predmeta, je taj što glazbene igre utječu na razvoj glazbenih sposobnosti učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u prvim trima razredima OŠ Retfala u Osijeku tijekom travnja i svibnja 2014. god. Cilj je istraživanja bio spoznati jesu li učenici mlađe školske dobi zainteresirani za glazbene igre, koje glazbene igre vole više i ima li razlike u naklonosti određenim glazbenim igrama s obzirom na dob učenika. Rezultati su pokazali da učenici mlađe školske dobi rado izvode glazbene igre te da najviše izabiru glazbene igre uz slušanje glazbe. Ustanovljeno je da odrastanjem opada interes za glazbene igre. S obzirom na dob, učenici prvog razreda više vole izvoditi igre s ritmovima, dok su učenicima drugog i trećeg razreda draže igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole izvoditi glazbene igre, učitelji im trebaju omogućiti njihovo izvođenje i to ponajprije glazbenih igara uz slušanje glazbe jer ih učenici prvih triju razreda osnove škole najviše vole. Osim toga, njihovom primjenom ujedno se ostvaruje i značajka otvorenog modela, prema kojem je slušanje i upoznavanje glazbe središnja i obvezna aktivnost nastave glazbene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)