Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 726118

Glazbene igre u primarnom obrazovanju


Šulentić Begić, Jasna
Glazbene igre u primarnom obrazovanju // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 685-701 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 726118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbene igre u primarnom obrazovanju
(Music games in primary education)

Autori
Šulentić Begić, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 685-701

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbene igre ; glazbene sposobnosti ; učenici mlađe školske dobi
(music games ; musical abilites ; younger pupils)

Sažetak
U osnovnoj se školi, prema nastavnom planu, nastava glazbene kulture odvija jedan nastavni sat tjedno, no poželjno je da se glazbene aktivnosti u primarnom obrazovanju javljaju svaki dan. Učitelji primarnog obrazovanja ne moraju se strogo pridržavati rasporeda sati te ne moraju izvoditi nastavu prema predmetnom modelu koji, u biti, i nije primjeren učenicima mlađe školske dobi. Stoga bi se glazbene aktivnosti, pa tako i glazbene igre, mogle izvoditi i u okviru neglazbenih predmeta razredne nastave. Naime, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenoga ozračja u razredu, doprinose zanimljivosti, uklanjaju monotoniju i učenici će stoga biti pažljiviji. Osim toga, pomoću njih učenici nesvjesno usvajaju glazbena znanja i vještine te uočavaju glazbene sastavnice. Najveći argument za njihovo uvođenje u nastavu glazbene kulture, ali i nastavu neglazbenih predmeta, je taj što glazbene igre utječu na razvoj glazbenih sposobnosti učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u prvim trima razredima OŠ Retfala u Osijeku tijekom travnja i svibnja 2014. god. Cilj je istraživanja bio spoznati jesu li učenici mlađe školske dobi zainteresirani za glazbene igre, koje glazbene igre vole više i ima li razlike u naklonosti određenim glazbenim igrama s obzirom na dob učenika. Rezultati su pokazali da učenici mlađe školske dobi rado izvode glazbene igre te da najviše izabiru glazbene igre uz slušanje glazbe. Ustanovljeno je da odrastanjem opada interes za glazbene igre. S obzirom na dob, učenici prvog razreda više vole izvoditi igre s ritmovima, dok su učenicima drugog i trećeg razreda draže igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole izvoditi glazbene igre, učitelji im trebaju omogućiti njihovo izvođenje i to ponajprije glazbenih igara uz slušanje glazbe jer ih učenici prvih triju razreda osnove škole najviše vole. Osim toga, njihovom primjenom ujedno se ostvaruje i značajka otvorenog modela, prema kojem je slušanje i upoznavanje glazbe središnja i obvezna aktivnost nastave glazbene kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šulentić Begić, Jasna
Glazbene igre u primarnom obrazovanju // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 685-701 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šulentić Begić, J. (2016) Glazbene igre u primarnom obrazovanju. U: Jerković, B., Škojo, T. (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna}, year = {2016}, pages = {685-701}, keywords = {glazbene igre, glazbene sposobnosti, u\v{c}enici mla\dje \v{s}kolske dobi}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Glazbene igre u primarnom obrazovanju}, keyword = {glazbene igre, glazbene sposobnosti, u\v{c}enici mla\dje \v{s}kolske dobi}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna}, year = {2016}, pages = {685-701}, keywords = {music games, musical abilites, younger pupils}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Music games in primary education}, keyword = {music games, musical abilites, younger pupils}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font