Pregled bibliografske jedinice broj: 725315
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja : zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 147-149 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 725315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture
(Organization of music teaching in primary school and teaching duties of music teachers)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja : zbornik sažetaka
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 147-149
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe ; učitelji glazbene kulture ; organizacija nastave ; nastavna zaduženja
(music ; music teachers ; teaching organisation ; teaching assignments)
Sažetak
Nastava glazbene kulture sastavni je dio školskog kurikuluma i zajedno s likovnom, tehničkom i tjelesno - zdravstvenom kulturom čini okosnicu kulturno - odgojne uloge osnovne škole. Glavni razlog zašto nastava glazbe treba biti prisutna u svakom obrazovnom sustavu nalazi se u Internacionalnoj deklaraciji i konvenciji o ljudskim pravima i pravima djeteta. Deklaracija kaže kako svako dijete i odrasla osoba ima pravo na obrazovanje i mogućnost za potpuni razvitak i sudjelovanje u kulturnom i umjetničkom životu. Konvencija o pravima djece navodi kako obrazovanje, između ostalog, treba biti usmjereno na razvoj djetetove osobnosti, talenata, psihički i fizičke sposobnosti za iskorištavanje svih svojih potencijala. Kako bi svim ljudima bile ponuđene jednake mogućnosti za kulturne i umjetničke aktivnosti, umjetničko obrazovanje treba biti glavni dio obrazovnih programa jednako dostupno svima (UNESCO, 2006). U ovom radu, prikazati će se kratki povijesni pregled organizacije nastave glazbe poslije kojeg će uslijediti pregled Hrvatskog nastavnog plana i programa te Nacionalnog okvirnog kurikuluma. Analizom organizacije nastave glazbe i zaduženja nastavom učitelja glazbene kulture u Vukovarsko- srijemskoj, Osječko-baranjskoj i Brodsko-posavskoj županiji pokušati će se predvidjeti sve promjene koje će uvođenjem novoga Pravilnika o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi (Narodne novine, 34/14 i 40/14 ) utjecati na učitelje glazbene kulture na tom području. Namjera je istaknuti opširnost problema i manjkavost školskog kurikuluma u kojemu se kultura postavlja na zadnje mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)