Pregled bibliografske jedinice broj: 724776
Stručna podrška roditeljstvu u dječjem vrtiću
Stručna podrška roditeljstvu u dječjem vrtiću, 2014., postdiplomski specijalisticki, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 724776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručna podrška roditeljstvu u dječjem vrtiću
(Expert support parenting in kindergarten)
Autori
Pribela-Hodap, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
01.09
Godina
2014
Stranica
87
Mentor
Pećnik, Ninoslava
Ključne riječi
roditeljstvo; stručna podrška roditeljstvu; dječji vrtić
(parenting; expert support in parenting; day care)
Sažetak
Način na koji roditelji ispunjavaju svoje roditeljske odgovornosti ne odražava samo njihove vještine i osobna obilježja već i ono što im je dostupno od resursa i podrške u okolini. Spoznajni cilj ovog istraživanja bio je upoznati se s mogućnostima stručne podrške roditeljstvu u vrtiću kao i s iskustvima korištenja iste. Razmatrali su se i razlozi nekorištenja pomoći stručnjaka s posebnim naglaskom na stavove roditelja o korištenju. Istraživanje je provedeno u 12 vrtića u Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji. Upitnikom o uslugama podrške roditeljstvu i Upitnikom uvjerenja prema traženju stručne pomoći u roditeljstvu obuhvaćeno je 262 roditelja. Prikupljeni su i osnovni podaci o obilježjima, te uslugama koje nude vrtići u području podrške roditeljstvu. Rezultati su pokazali da su roditelji spremni potražiti podršku stručnjaka u vrtiću, a pritom su najspremniji obratiti se odgojitelju. Individualni razgovori s odgojiteljima i edukativni roditeljski sastanci predstavljaju i najraširenije usluge vrtića za roditelje, roditelji su o tim uslugama najinformiraniji, a same usluge opisuju vremenski i prostorno najpristupačnijima. 92% roditelja ima iskustvo korištenja stručne podrške u vrtiću. Roditelji u vrtićima najčešće koriste usluge odgajatelja, radionice Rastimo zajedno i usluge psihologa. Stručni suradnici vrtića manje su zadovoljniji kvalitetom usluge vrtića za podršku roditeljstvu od roditelja. Većina roditelja uvjerenja su kako je stručna pomoć u roditeljstvu djelotvorna. Pritom kod roditelja nisu izražena uvjerenja o nepoželjnim ishodima korištenja promatranih usluga, a u odnosu na predrasude prema stručnjacima uočava se neutralan stav. Dobiveni rezultati raspravljaju se u svijetlu praktičnih implikacija za razvoj kvalitetnijih programa podrške roditeljstvu u vrtiću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija