Pregled bibliografske jedinice broj: 724746
Evaluacija učinaka programa "Rastimo zajedno plus"
Evaluacija učinaka programa "Rastimo zajedno plus" // Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece s teškoćama u razvoju / (Starc, Branka) (ur.).
Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2014. str. (70)-(80)
CROSBI ID: 724746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija učinaka programa "Rastimo zajedno plus"
(Evaluation of the effectiveness of the program "Growing up together plus")
Autori
Pećnik, Ninoslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece s teškoćama u razvoju
Urednik/ci
(Starc, Branka)
Izdavač
Ured UNICEF-a za Hrvatsku
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
(70)-(80)
ISBN
978-953-7702-29-8
Ključne riječi
podrška roditeljstvu, evaluacija programa, djeca s teškoćama
(parenting support, program evaluation, children with disabilities)
Sažetak
Program podrške roditeljstvu djeci s teškoćama u razvoju pod nazivom „Rastimo zajedno PLUS“ razvijen je 2012./2013. godine u okrilju UNICEF-a za Hrvatsku na temelju programa radionica s roditeljima najmlađe djece „Rastimo zajedno“ (Pećnik i Starc, 2010.) koji se od 2008. godine provodi u vrtićima i obiteljskim centrima širom Hrvatske. Svrha programa „Rastimo zajedno PLUS“ je omogućiti protok informacija, znanja, vještina i podrške koji roditeljima koriste u ispunjavanju njihovih roditeljskih odgovornosti te promiču rast i razvoj i roditelja i djeteta. Program provodi suvoditeljski par (psiholog/socijalni radnik/defektolog) kroz ciklus tjednih, dvosatnih, standardiziranih radionica kojih u dužem ciklusu ima jedanaest, a u kraćem šest. Provjera učinkovitosti i primjerenosti novog programa „Rastimo zajedno PLUS“ odvijala se u proljeće 2013. godine, kroz suradnju stručnjaka koji su se odazvali sudjelovanju u projektu razvoja programa (u ulozi voditelja radionica ili koordinatora skupine za usporedbu) i roditelja (sudionika programa odnosno skupine za usporedbu). Dulji ciklus radionica proveden je s ukupno 8 grupa roditelja u Dječjem vrtiću „Vrbik“ u Zagrebu, Udruzi gluhih u Rijeci te obiteljskim centrima bjelovarsko-bilogorske, dubrovačko- neretvanske, istarske, primorsko-goranske, šibensko-kninske i vukovarsko-srijemske županije. Kraći ciklus radionica proveden je s 5 grupa roditelja u dječjim vrtićima „Radost“ u Crikvenici i „Cekin“ u Slavonskom Brodu, Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te u „Malom domu“ u Zagrebu. Skupinu za usporedbu sačinjavaju roditelji iz dječjih vrtića u Zagrebu, Rijeci, Opatiji, Šibeniku, Zadru, Osijeku i Slavonskom Brodu. Evaluacijsko istraživanje provedeno je kako bi se saznalo utječe li (i kako) sudjelovanje u programu na subjektivni doživljaj roditeljstva, roditeljska uvjerenja i interakciju s djetetom s razvojnim teškoćama. Evaluacija učinka programa učinjena je po modelu 'prije-poslije intervencije' uz skupinu koja nije sudjelovala u programu te je korišten kvazi-eksperimentalni dvokratni nacrt s neujednačenom netretiranom skupinom. Podaci su prikupljani opsežnim upitnikom koji je uključivao cjelovite ili prilagođene mjere roditeljskog stresa (izostanak podrške obitelji u odgoju djeteta, discipliniranje djeteta, ograničenja roditeljske uloge, Profaca i Arambašić, 2004), roditeljskog morala (Trute & Hiebert-Murphy, 2005), obiteljskih potreba (potreba za informacijama, osobnom podrškom te podrškom u komunikaciji s okolinom, Bailey i Simeonsson, 1988, prema Kralj i Ljubešić, 2012), interakcije s djetetom rane dobi (Pećnik i Starc, 2010), kao i nekoliko mjera razvijenih za potrebe ovog istraživanja. U izlaganju će biti prikazani rezultati evaluacije učinaka programa iz roditeljske perspektive te raspravljane njihove implikacije za unapređenje programa i njegove evaluacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija