Pregled bibliografske jedinice broj: 724699
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija // Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014. str. 117-141 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 724699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija
(Methodological questions in teachers' competences research)
Autori
Vuk, Ružica ; Curić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine
/ Drešković, Nusret - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014, 117-141
Skup
3. kongres geografa Bosne i Hercegovine
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 08.10.2012. - 10.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavničke kompetencije; metodologija edukacijskih istraživanja; nastava geografije; kurikulum obrazovanja nastavnika
(teachers’ competences; education research methodology; geography teaching; teachers’ education curriculum)
Sažetak
U radu su prezentirani rezultati istraživanja mišljenja 30 magistara edukacije geografije i 320 profesora geografije o razvijenosti nastavničkih kompetencija na završetku studija i u nastavnoj praksi. Četvrtina magistara edukacije geografije količinu stečenih znanja i vještina na studiju geografije smatra nedovoljnom za uspješno obavljanje nastavničkog rada, manje od trećine dobrom, trećina vrlo dobrom, a samo 15% odličnom. Prosječna ocjena razine stečenih kompetencija je 3, 3. Ni jedno od izdvojenih 20 područja nastavničkog rada nisu ocijenili prosječnom ocjenom nedovoljan niti odličan, što s jedne strane ukazuje da je struktura kurikuluma inicijalnog obrazovanja nastavnika geografije zadovoljavajuća, ali odnos domena u toj strukturi zahtijeva intervencije u cilju jačanja izlaznih kompetencija studenata na nastavničkim studijskim programima na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. Ispitanici procjenjuju najnižim kompetencije za obavljanje uloge razrednika (prosječna ocjena 2, 3) te kompetencije za rad s učenicima s posebnim potrebama (prosječna ocjena 3, 0), posebno za rad s učenicima s emocionalnim i smetnjama u ponašanju. Najvišom prosječnom ocjenom (4, 2) ispitanici su ocijenili razvijenost stručnih kompetencija iz matične znanosti te kompetencije za ostvarenje odgojnih ciljeva i vrijednosti u nastavi (4, 0). Prema prosječnoj ocjeni ispitanika zadovoljavajućom možemo smatrati razvijenost kompetencija za planiranje i pripremanje nastavnog rada (3, 7) te razvoj ključne kompetencije učiti kako učiti (3, 6). Provedeno istraživanje daje važne smjernice za koncipiranje metodologije transverzalnih i longitudinalnih istraživanja sastavnica kurikuluma, posebice kurikuluma inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika geografije te akcijskih istraživanja u obrazovanju. U budućim bi istraživanjima procjene stečenih kompetencija trebalo povezati s vrstom škole u kojoj su kompetencije provjerene, s prosječnom ocjenom studija i ocjenama pojedinih predmeta (iz matične znanosti, srodnih znanosti, metodike i metodici supstratnih znanosti).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191306-1373 - Prostor kao resurs turističkog razvoja Hrvatske (Curić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb