Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 724699

Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija


Vuk, Ružica; Curić, Zoran
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija // Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014. str. 117-141 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 724699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija
(Methodological questions in teachers' competences research)

Autori
Vuk, Ružica ; Curić, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014, 117-141

Skup
3. kongres geografa Bosne i Hercegovine

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 08.10.2012. - 10.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastavničke kompetencije; metodologija edukacijskih istraživanja; nastava geografije; kurikulum obrazovanja nastavnika
(teachers’ competences; education research methodology; geography teaching; teachers’ education curriculum)

Sažetak
U radu su prezentirani rezultati istraživanja mišljenja 30 magistara edukacije geografije i 320 profesora geografije o razvijenosti nastavničkih kompetencija na završetku studija i u nastavnoj praksi. Četvrtina magistara edukacije geografije količinu stečenih znanja i vještina na studiju geografije smatra nedovoljnom za uspješno obavljanje nastavničkog rada, manje od trećine dobrom, trećina vrlo dobrom, a samo 15% odličnom. Prosječna ocjena razine stečenih kompetencija je 3, 3. Ni jedno od izdvojenih 20 područja nastavničkog rada nisu ocijenili prosječnom ocjenom nedovoljan niti odličan, što s jedne strane ukazuje da je struktura kurikuluma inicijalnog obrazovanja nastavnika geografije zadovoljavajuća, ali odnos domena u toj strukturi zahtijeva intervencije u cilju jačanja izlaznih kompetencija studenata na nastavničkim studijskim programima na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. Ispitanici procjenjuju najnižim kompetencije za obavljanje uloge razrednika (prosječna ocjena 2, 3) te kompetencije za rad s učenicima s posebnim potrebama (prosječna ocjena 3, 0), posebno za rad s učenicima s emocionalnim i smetnjama u ponašanju. Najvišom prosječnom ocjenom (4, 2) ispitanici su ocijenili razvijenost stručnih kompetencija iz matične znanosti te kompetencije za ostvarenje odgojnih ciljeva i vrijednosti u nastavi (4, 0). Prema prosječnoj ocjeni ispitanika zadovoljavajućom možemo smatrati razvijenost kompetencija za planiranje i pripremanje nastavnog rada (3, 7) te razvoj ključne kompetencije učiti kako učiti (3, 6). Provedeno istraživanje daje važne smjernice za koncipiranje metodologije transverzalnih i longitudinalnih istraživanja sastavnica kurikuluma, posebice kurikuluma inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika geografije te akcijskih istraživanja u obrazovanju. U budućim bi istraživanjima procjene stečenih kompetencija trebalo povezati s vrstom škole u kojoj su kompetencije provjerene, s prosječnom ocjenom studija i ocjenama pojedinih predmeta (iz matične znanosti, srodnih znanosti, metodike i metodici supstratnih znanosti).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-1191306-1373 - Prostor kao resurs turističkog razvoja Hrvatske (Curić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Curić (autor)

Avatar Url Ružica Vuk (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vuk, Ružica; Curić, Zoran
Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija // Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014. str. 117-141 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vuk, R. & Curić, Z. (2014) Metodološka pitanja u istraživanjima nastavničkih kompetencija. U: Drešković, N. (ur.)Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine.
@article{article, author = {Vuk, Ru\v{z}ica and Curi\'{c}, Zoran}, editor = {Dre\v{s}kovi\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {117-141}, keywords = {nastavni\v{c}ke kompetencije, metodologija edukacijskih istra\v{z}ivanja, nastava geografije, kurikulum obrazovanja nastavnika}, title = {Metodolo\v{s}ka pitanja u istra\v{z}ivanjima nastavni\v{c}kih kompetencija}, keyword = {nastavni\v{c}ke kompetencije, metodologija edukacijskih istra\v{z}ivanja, nastava geografije, kurikulum obrazovanja nastavnika}, publisher = {Geografsko dru\v{s}tvo u Federaciji Bosne i Hercegovine}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Vuk, Ru\v{z}ica and Curi\'{c}, Zoran}, editor = {Dre\v{s}kovi\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {117-141}, keywords = {teachers’ competences, education research methodology, geography teaching, teachers’ education curriculum}, title = {Methodological questions in teachers' competences research}, keyword = {teachers’ competences, education research methodology, geography teaching, teachers’ education curriculum}, publisher = {Geografsko dru\v{s}tvo u Federaciji Bosne i Hercegovine}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font