Pregled bibliografske jedinice broj: 724609
Metodika geografije u sustavu odgoja i obrazovanja
Metodika geografije u sustavu odgoja i obrazovanja // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 165-196
CROSBI ID: 724609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika geografije u sustavu odgoja i obrazovanja
(Teaching Methodology of Geography in Educational System)
Autori
Curić, Zoran ; Vuk, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
165-196
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
diplomski nastavnički studij geografije, integrirani nastavnički studij geografije i povijesti, istraživačko polje metodike geografije, metodologija metodike geografije, stručno usavršavanje
(Graduate university study in geography – course: education, Integrated undergraduate and graduate university study in geography and history – course: education, teaching methodology of geography research field, methodology of teaching methodology of geography, professional development)
Sažetak
U radu se odgovara na istraživačka pitanja o aktualnom stanju i stupnju razvijenosti metodike geografije, uključenosti metodike geografije u obrazovanje magistara edukacije geografije te geografije i povijesti na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu, o prisutnosti metodike geografije u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije te o metodološkim odrednicama znanstvenih istraživanja metodike geografije na primjeru Bjelovarsko-bilogorske županije. Metodika geografije je znanstvena disciplina u interdisciplinarnom području znanosti, polju geografija i grani primijenjena geografija, s integrativnom ulogom i kompleksnim istraživačkim poljem koje uključuje sve kurikulske elemente. U recentnim studijskim programima na Geografskom odsjeku zastupljena je kroz tri obvezna predmeta koji čine 35 % ECTS bodova za stjecanje pedagoških kompetencija na diplomskom nastavničkom studiju geografije, odnosno 25 % ECTS bodova na integriranom nastavničkom studiju geografije i povijesti. U daljnjem obrazovanju nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola prevladava model stručnog usavršavanja, s ambicijama prerastanja u model profesionalnog razvoja, a u stručnom usavršavanju metodičke teme zastupljene su s oko 20 %, dok u utvrđenom deficitu potreba za stručnim usavršavanjem teme iz metodike geografije čine 9 % tema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191306-1373 - Prostor kao resurs turističkog razvoja Hrvatske (Curić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb