Pregled bibliografske jedinice broj: 72431
Modul komunikacije u inteligentnim tutorskim sustavima
Modul komunikacije u inteligentnim tutorskim sustavima // Zbornik radova MIPRO'2001, računala u obrazovanju
Opatija: Hrvatska udruga MIPRO, 2001. str. 101-104 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 72431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modul komunikacije u inteligentnim tutorskim sustavima
(Communication module in an intelligent tutoring systems)
Autori
Ivelić, Slavica ; Vidov, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova MIPRO'2001, računala u obrazovanju
/ - Opatija : Hrvatska udruga MIPRO, 2001, 101-104
Skup
MIPRO'2001, računala u obrazovanju
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 21.05.2001. - 25.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inteligentni tutorski sustavi; modul komunikacije; korisnička sučelja
(intelligent tutoring systems; communication module; user interface)
Sažetak
Komunikacija među ljudima uključuje riječi, intonaciju govora, geste, izraze lica, govor tijela, za razliku od komunikacije između računala i čovjeka koja je obično ograničena određenim skupom riječi prirodnog jezika ili pomoću grafičkih simbola. Povijesno gledano komunikacijski modul je bio zadnji na kojeg su istraživači i dizajneri inteligentnih tutorskih sustava (ITS) obraćali pozornost kao na njegov izdvojeni modul. Međutim, danas je jasno da inteligentni tutorski sustav zahtijeva komunikacijski modul koji će u nekoj mjeri omogućiti komunikaciju prirodnim jezikom. Međusobno djelovanje između učenika i ITS-a je po svojem svojstvu kompleksno jer rade s ovakvim sustavom, a da ponekad dobro i ne razumiju područno znanje koje je u njemu ugrađeno. U vezi s tim ako je sučelje u ITS loše dizajnirano, efikasnost obrazovnih sesija bit će ugrožena i trpjeti će. Nasuprot ovome, dobro smišljena interakcija kao i dobro dizajnirano sučelje učenika poboljšava sposobnosti inteligentnih tutorskih sustava. Cilj je razviti takav inteligentni tutorski sustav čije korisničko sučelje mora moći prezentirati znanje čak bolje i od samog živog učitelja. U radu se prezentira struktura komunikacijskog modula inteligentnih tutorskih sustava i to s težištem na korisničkom sučelju koje promatramo u interakciji s modulom učenika, učitelja i eksperta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija