Pregled bibliografske jedinice broj: 724008
Stavovi odgojitelja o integraciji djece s umjetnom pužnicom u redovne predškolske programe
Stavovi odgojitelja o integraciji djece s umjetnom pužnicom u redovne predškolske programe, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 724008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja o integraciji djece s umjetnom pužnicom u redovne predškolske programe
(Attitudes of preschool educators towards integration of children with cochlear implants in regular educational system)
Autori
Kolarić Piplica, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.10
Godina
2014
Stranica
91
Mentor
Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad
Ključne riječi
integracija; inkluzija; djeca s umjetnom pužnicom; odgojitelji
(integration; inclusion; children with cochlear implants; preschool educators)
Sažetak
Rana integracija djece s umjetnom pužnicom u redovne preškolske ustanove jedan je od najvažnijih koraka za njihovo uključivanje u širu društvenu zajednicu. Stav odgojitelja u provedbi integracije izravno utječe na to koliko će se on posvetiti pripremi sebe kao stručnjaka, djece u skupini ali i roditelja ostale djece na integraciju. Ono što je najvažnije, stav odgojitelja ovisi i o tome koliko će se on posvetiti samom djetetu s umjetnom pužnicom i na taj način izravno utjecati na njegov razvoj. Rezultati ovog rada pokazali su kako odgojitelji imaju izrazito pozitivan stav prema ideji integracije, bez obzira na radni staž ili iskustvo rada s djecom s umjetnom pužnicom. Povoljne stavove iskazali su i prema suradnji s roditeljima djece s umjetnom pužnicom. Najveće nezadovljstvo odgajatelji su izrazili prema prostorno- materijalnim uvjetima rada (prevelik broj djece u skupini), suradnji s vanjskim stručnjacima i stručnjacima unutar predškolske ustanove, stručnim usavršavanjem i pripremi za rad s djecom s umjetnom pužnicom. Termin integracija potrebno je zamijeniti terminom inkluzija i u praksi, ali za to je potrebno mijenjati postojeće uvjete unutar odgojno-obrazovnog sustava Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)