Pregled bibliografske jedinice broj: 723907
Mama i Mozart. Diskurs glazbe i dijada majka-kćer u 'Pijanistici' Elfriede Jelinek
Mama i Mozart. Diskurs glazbe i dijada majka-kćer u 'Pijanistici' Elfriede Jelinek // 1. Riječki Interdisciplinarni Kongres studenata društvenih i humanističkih znanosti
Rijeka, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 723907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mama i Mozart. Diskurs glazbe i dijada majka-kćer u 'Pijanistici' Elfriede Jelinek
(Mama and Mozart. Music Discourse and Mother-Daughter Dyad in 'The Piano Teacher' by Elfriede Jelinek)
Autori
Bobaš, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
1. Riječki Interdisciplinarni Kongres studenata društvenih i humanističkih znanosti
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 23.10.2013. - 26.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
'écriture féminine'; Elfriede Jelinek; matrijarhat; trauma; ženska seksualnost
('écriture féminine'; Elfriede Jelinek; Matriarchy; Trauma; Female Sexuality)
Sažetak
Na primjeru romana 'Pijanistica' (1983) austrijske nobelovke Elfriede Jelinek vidljivo je konstantno previranje moći na relaciji majka-kćer, žena-muškarac, glazba-svijet. Roman se bavi pitanjima rekonceptualizacije svjetskoga poretka polazeći iz sfere (malo)građanskoga. Žena se u njemu depiktira kao objekt, pod jarmom majke i umjetnosti. Njezin pokušaj bijega iz te pozicije končava u automutilaciji i silovanju, podcrtavajući njezinu kodiranost u kontekstu ženskoga. Cilj ovoga rada je, uz pomoć dostupne literature iz područja psihoanalize, kulturalne i medijske teorije i dr. pokazati da ovaj priželjkivani bijeg vuče svoje korijene iz upitnih konstelacija i paradigmi žensko-muškoga, što je osobito dobro vidljivo u autarkiji austrijskoga konzervativizma, što njegovo pohorno djelovanje samo potencira i perpetuira.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti