Pregled bibliografske jedinice broj: 723632
Poznavanje životinja rijeke Dunav učenika mlađe školske dobi.
Poznavanje životinja rijeke Dunav učenika mlađe školske dobi. // Zbornik sažetaka 3. simpozija Kopački rit jučer, danas, sutra 2014. / S. Ozimec, B. Bolšec, S. Kučera, V. Rožac (ur.).
Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2014. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 723632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje životinja rijeke Dunav učenika mlađe školske dobi.
(Early school age children̕s knowledge about animals in the Danube river.)
Autori
Velko, Tanja ; Popović, Željko ; Krnić, Silvija ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 3. simpozija Kopački rit jučer, danas, sutra 2014.
/ S. Ozimec, B. Bolšec, S. Kučera, V. Rožac - Bilje : Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2014, 26-26
ISBN
978-953-57324-2-6
Skup
3. simpozij Kopački rit jučer, danas, sutra 2014.
Mjesto i datum
Kopačevo, Hrvatska, 03.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Dunav; životinjski svijet; vode; zavičaj; učenici mlađe školske dobi
(Danube; animals of the Danube River; waters; homeland; early school age children)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu poznavanja životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno u trećim i četvrtim razredima u Osnovnoj školi Julija Benešića u Iloku. Uzorak istraživanja činilo je ukupno 98 učenika. U istraživanju je kao instrument korišten test koji je bio sastavljen od 17 pitanja. Tipovi pitanja koja su korištena u testu su: nadopunjavanje, povezivanje, višestruki izbor, dihotomna pitanja, otvoreni tip pitanja. Rezultati testiranja pokazali su da je od svih ponuđenih odgovora njih ukupno 76 % bilo točno. Učenici četvrtih razreda s uspjehom od ukupno 80 % točnih odgovora pokazali su bolje znanje od učenika trećih razreda koji su postigli rezultat od 72 % točnih odgovora. Najslabiji su rezultat postigli učenici 3.b razreda u kojem 33 % odgovora nije bilo točno, dok su učenici 4.b razreda sa 17 % netočnih odgovora pokazali da najbolje poznaju životinjski svijet Dunava. 3.a razred ponudio je ukupno 76 % točnih odgovora, a 4.a 77 % točnih odgovora. Nastavni plan i program za osnovnu školu u 2. i 3. razredu propisuje temu: Vode u zavičaju, koja obuhvaća područje provedenog istraživanja. U drugom je razredu cilj upoznati i odrediti najpoznatije vode u zavičaju (tekućice, stajaćice, more), dok je u trećem razredu osim toga potrebno naučiti razlikovati vode tekućice od voda stajaćica i prepoznavati najpoznatije biljke i životinje u njima. U udžbenicima prirode i društva za 2. i 3. razred osnovne škole uočavaju se najpoznatiji primjeri organizama koji žive u rijeci Dunav: šaran, som, štuka, smuđ, deverika, klen, riječni rakovi, puževi i dr. Sukladno zavičaju u kojem učenici žive, preporuka je proširiti sadržaje koji su ponuđeni u udžbenicima i propisani Nastavnim planom i programom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Popović
(autor)